عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به جایگاه بانوان در دین مبین اسلام گفت: اسلام با خروج زن از منزل مخالفتی ندارد اما با توجه به وظایفی که برای زن تعریف شده است، منزل برای زن به مثابه یک مسجد است.
عقیق:برنامه «قرار» با حضور حجت الاسلام «ذوالفقاری» از آنتن شبکه افق سیما پخش شد.

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به اینکه بانوان در دین مبین اسلام از جایگاه مهم و ارزشمندی برخودار هستند، اظهار کرد: در روایات داریم که گفته اند بانوان در منزل خود نماز بخوانند یعنی مسجد آنها خانه هایشان است.

وی ادامه داد: این مسئله از آنجا ناشی می شود که عمده تربیت فرزندان با مادر است، اگر بانوی خانه نسبت به این مسئله اهمیت بیشتری دهد یعنی محل سکون برای همسرش و مسئول تربیت فرزندان اش باشد به وظیفه خود به نحو احسن عمل کرده است و اقامه نماز در منزل به مثابه اقامه نماز در مسجد برای اوست.

امام جماعت مسجد مفتخر تصریح کرد: این امر مانع آن نیست که زن خارج از منزل شود، در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) نیز همواره زنان بسیاری در مراسم نماز شرکت می کردند و بعدها زمانی که این تعداد بیشتر شد حضرت مقرراتی را معلوم کرد و باب النسا را قرار داد تا زنان و مردان از یک درب وارد مسجد نشوند.

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: از مجموعه آیات و روایاتی که داریم می توان این گونه استنباط کرد که اسلام روی مساله عفاف و حجاب زن تاکید می کند و می خواهد حفظ و حراست از زن داشته باشد و این چنین نیست که اسلام بخواهد زن در جامعه حضور نداشته باشد بلکه تاکید اسلام بر عدم اختلاط است..

همچنین در ادامه این برنامه گزارشی از حضور دکتر علیرضا عصمت، مدیر بیمارستان «رامتین» پخش شد که اختصاص به حضور وی در مسجد (ثارالله) و مداوای رایگان بیماران در مسجد داشت.

در بخشی از این گزارش دکتر عصمت بابیان اینکه من در خانواده ای مذهبی بزرگ شدم و همواره توکلم به خداوند بوده است، گفت: حضور در فضای معنوی مسجد و قرار گرفتن در چنین جمعی فضای روحی متفاوتی را به ارمغان می آورد.



در ادامه این گزارش تصاویری از بیمارستان دکتر عصمت و همچنین مداوای برخی بیماران توسط وی و همچنین باند هلیکوپتر بیمارستان (رامتین) نمایش داده شد،  دکتر عصمت در مورد این باند هلیکوپتر اظهار کرد: بالغ بر دو میلیارد تومان برای ساخت این باند هزینه شده است تا بیمارانی که ثانیه ها برای حفظ جان شان اهمیت دارد به موقع به بیمارستان برسند اما متاسفانه تاکنون با وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی به نتیجه ای نرسیده ایم و امیدوارم که این اتفاق به زودی محقق شود.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین