عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۰۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
مدیراجرایی مرکز طبع و نشر قرآن خبر داد:
بابایی از عرضه قلم نوری بر روی قرآن با کاغذ ۲۸ گرمی برای نخستین بار خبر داد.

عقیق:محمد بابایی، مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قران کریم با اشاره به اتمام چاپ قرآن ویژه دانشجویان گفت: چاپ قرآن کریم ویژه دانشجویان به پایان رسید و در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب شانزدهم تا بیست و ششم اردیبهشت توزیع خواهد شد.

وی افزود:  قرآن حکیم ویژه دانشجویان با استفاده از فونت جدید بر اساس خط نسخ عربی و ترجمه گروهی کارشناسان و متخصصان چاپ شده است این قران شامل 604 موضوع مبتلابه دانشجویان است که ما با کمک از مرکز آمار ایران و نظرخواهی از دانشجویان موضوعات مورد نیاز آنان را احصا کرده و به کمک سه مولف در سه بخش مجزا آنها را ارایه کردیم.

بابایی تصریح کرد: از دیگر اقدامات مرکز طبع و نشر قرآن کریم تولید قرآنی همراه با قلم نوری است این قرآن پالتویی دارای کاغذ 28 گرمی بوده و قلمی نوری بر روی آن تعبیه شده که برای نخستین بار قابلیت خواندن از روی کاغذ بسیار نازک و کم حجم را دارد.

وی افزود: با توجه به استقبال عموم مردم از قرآن چاپ شده در قطع پالتویی، کارشناسان مرکز تصمیم گرفتند که این مصحف را پس از کد نویسی OID همراه با قلم هوشمند قرآنی، تهیه و تکثیر نمایند.گفتنی است که این مصحف در شمارگان 30000 جلد به چاپ رسیده است.

مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم تصریح کرد:  از ویژگی های این قلم نوری بارگذاری تلاوت ترتیل قاریان ایرانی و مصری قابلیت خواندن ادعیه منتخب، صحیفه سجادیه و .... است. این محصول در ماه مبارک رمضان همزمان با برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن عرضه می شود. از دیگر ویژگی های این قلم نوری استفاده از ترتیل های استاندارد بوده و ترتیل های قاریان عربستانی را حذف کرده ایم و وجود تفسیر نمونه ترجمه فارسی و ... از دیگر ویژگی های آن است.

بابایی با اشاره به آماده سازی مصاحف متنوع با ترجمه و فونت جدید گفت: با هدف ترویج مصحف جمهوری اسلامی ایران به شیوه اعراب گذاری کم علامت (آسان)، آماده سازی این مصحف، در قطع های نیم جیبی، جیبی و وزیری انجام شده است.

وی افزود: تولید این مصاحف با استفاده از قلم رایانه ای (فونت) نسخ عربی، که اخیراً توسط کارشناسان مرکز طراحی شد، صورت گرفته و در آن از ترجمه گروهی از محققان مرکز نیز استفاده شده است.در ضمن چینش ترجمه به صورت مقابل و زیر نویس است.این مصاحف مراحل پایانی تصحیح را می گذراند و ان شاء الله در ماه مبارک رمضان منتشر و توزیع خواهد شد.

بابایی با اشاره به تشکیل های حلقه های کتابت قرآن قرآن کریم خاطرنشان کرد: مرکز دارالکتاب در سال گذشته با تشکیل حلقه های کاتبان وحی اقدام به کتابت قرآن کریم کرد که اکنون هشت نفر از کاتبان در حال کتابت قران هستند و دو نفر از آنها کار خود را به پایان رسانده اند امیدواریم در طی سالیان آینده چرخه کتابت قرآن کریم با انسجام و گسترش بیشتر ادامه یابد.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین