عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
مسجد ˈپروونˈ در نزدیکی پاریس، پایتخت فرانسه، مورد هتک حرمت قرار گرفت.
عقیق: روزنامه فرانسوی ˈلو فیگاروˈ نوشت، مسلمانان منطقه ˈسن اِ مارنˈ، در حالی شاهد تصاویر صلیب شکسته بر دیوار مسجد ˈپرووَنˈ در 77 کیلومتری جنوب شرق پایتخت فرانسه بودند که یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته نیز مسجدی در همین منطقه شاهد شعار نویسی های ضد اسلام بود. 

مسجد ˈالتوبهˈ و ساختمان فرهنگی شهرداری در ˈاوزوآر لا فریِرˈ در 30 کیلومتری شرق پاریس هفته گذشته مورد هتک حرمت قرار گرفت. 

پلیس فرانسه ضمن تایید خبر شکایت مسلمانان از این اقدامات، گفت، پلیس قضایی بررسی مسئله را آغاز کرده است.

شورای منطقه ای مسلمانان در شرق استان ˈایل دو فرانسˈ در بیانیه ای با محکوم کردن بی احترامی به مساجد، این اقدام را ˈاسلام هراسانهˈ خواند و مسلمانان را به هوشیاری و حفظ آرامش در برابر اقدامات تحریک آمیز و بزدلانه دعوت کرد.

در این بیانیه از مقامات قضایی فرانسه خواسته شد تا از همه امکانات برای شناسایی عوامل این اقدامات و محاکمه آنان استفاده کنند.

ˈمانوئل والسˈ وزیر کشور فرانسه در واکنش به هتک حرمت مساجد، آن را اقدامی ˈغیر قابل تحملˈ خواند و به شدت آن را محکوم کرد . 

در بیانیه وزارت کشور فرانسه آمده است، والس احساسات جامعه مسلمان را درک و از آنان حمایت کامل می کند.

پایگاه خبری ˈ آتلانتیکوˈ هفته گذشته با اشاره به افزایش 28 درصدی اقدامات ضد اسلامی در فرانسه در سال 2012 میلادی نسبت به سال قبل، نوشت، ˈعبدالله ذکریˈ رییس بخش نظارت بر مسئله اسلام ستیزی در شورای مسلمانان فرانسه درباره تداوم سیر صعودی این گونه اقدامات علیه مسلمانان هشدار داد.

وی گفته بود، از آغاز سال 2013 میلادی به شش مسجد در فرانسه بی احترامی و توهین شده است.



منبع: خبرگزاری ایرنا
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین