عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه زیارت آل یاسین راهکار پیوند انسان با امام عالم هستی است، گفت: این زیارت شامل ۱۱ سلام و این سلام ها بیان کننده صفات بارز امام عصر(ع) است که مقدمه انس و علاقه بیشتر با ولی خدا می شود.

عقیق:حجت الاسلام محمد صادق کفیل با بیان اینکه در دوران غیبت صغری رسم بر این بود که مردم پرسش های خود را از امام عصر(ع) به نایبان ایشان می دادند، گفت: در آن دوران شخصی به نام حمیری در نامه ای پرسش هایی را از امام عصر(ع) پرسیده بود که در پاسخ در ادامه نامه، زیارت آل یاسین ذکر شده بود.

وی با بیان اینکه زیارت آل یاسین از ناحیه امام عصر(ع) وارد شده است، خاطرنشان کرد: حمیری در نامه خود در مورد احکام سوال کرده بودند و سوالی در مورد زیارت نیامده بود ولی خود امام عصر(ع) احساس کردند که لازم است این زیارت بیان شود.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه زیارت آل یاسین هدیه امام عصر(ع) و صادر شده از ناحیه ایشان است، اظهارداشت: امام در این رابطه فرمودند: هنگامی که اراده کردید تا به سوی ما و خداوند توجه کنید متعال این زیارت را بخوانید.

این پژوهشگر مهدوی زیارت آل یاسین را راهکار پیوند انسان با امام عالم هستی دانست و بیان داشت: این زیارت را می توان در همه زمان ها، مکان ها خواند و اختصاصی به مناسبت خاصی ندارد، این درحالی است که زیارت یعنی از همه عدول کردن، گذشتن و وقتی می گوییم زیارت کردم یعنی او را قصد کردم.

وی با بیان اینکه در زیارت آل یاسین باید تمام توجهمان به امام عصر(ع) باشد، تصریح کرد: در نماز وجوه توحیدی، در دعا پیوند با خدا و در زیارت پیوند با ولی خدا صورت می گیرد. بنابراین در زیارت آل یاسین باید با امام عصر(ع) یک رنگ و یک جهت شویم و همه وجودمان در مسیر رضایت و اطاعت امام قرار بگیرد.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه زیارت آل یاسین با سلام بر امام آغاز می شود، گفت: این زیارت شامل 11 سلام است و این سلام ها بیان کننده صفات بارز امام عصر(ع) است که باعث انس و علاقه بیشتر با ولی خدا می شود.

این پژوهشگر مهدوی زیارت آل یاسین را یک دوره امام شناسی دانست و ادامه داد: با توجه به بیان صفات امام عصر(ع) با سلام های زیارت آل یاسین، انسان منتظر اگر بخواهد پیوند با امام خود برقرار کند باید امامش را بشناسد. چرا که به مقدار شناخت، پیوند نیز برقرار می شود و به مقدار شناخت زندگی مهدوی می شود.

وی با بیان اینکه بدون شناخت نمی توان اطاعت و سربازی امام عصر(ع) را کرد، افزود: بنابراین با خواند صفات امام در زیارت آل یاسین، شناخت امام صورت می گیرد و جایگاه امام عصر(ع) و واسطه فیض بودن ایشان در عالم هستی تبیین می شود.

حجت الاسالم کفیل ادامه داد: اگر کسی با واجبات انس داشته باشد، همراه جامعه اسلامی بوده ولی در مسیر امام حرکت نکند به این دلیل است که نمی دانسته امام چیست و باید در تمام منافع دنیوی خود اطاعت از امام را محور اصلی قرار داد ولی در حال حاضر متاسفانه جامعه ما جایگاه امام را به درستی درک نکرده است، به همین علت است که مشکلات روز به روز بیشتر می شود.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین