عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
حجت الاسلام والمسلمین طاهری شیرازی گفت: طبق روایات، "رجب" ماه بزرگ خداست و حتی رمضان به فضیلت آن نمی رسد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدنورالدین طاهری شیرازی، مسئول مدرسه علمیه حضرت حجت بن الحسن (عج)، در جمع طلاب این مدرسه گفت: رسول الله فرمودند: رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه بندگان خداست.

وی با بیان اینکه تعبیر پیامبر مبنی بر اینکه رجب ماه خداست نشان دهنده اهمیت این ماه است، خاطرنشان کرد: طبق روایات رجب ماه بزرگ خداست و حتی رمضان نیز به فضیلت آن نمی رسد.

مسئول مدرسه علمیه حضرت حجت بن الحسن (عج) اضافه کرد: طبق روایت، روزه ماه رجب موجب خشنودی خدا می شود و طبق روایتی دیگر سه روز روزه این ماه درهای بهشت را برای بندگان باز می کند.

وی با اشاره به اینکه طبق کلام معصوم، سکرات مرگ نصیب روزه دار نمی شود، اظهار داشت: معصوم فرموده "رجب" ماه استغفار است و طبق روایتی دیگر، ماه ریزش رحمت خداست:

ای آنکه بود قلیل اعمل از ما کثیر بخشش از تو   ای آنکه بود سوال از ما عطای کامل از تو

ای آنکه نمی کند سوال می شود باز عنایت از تو    ای آنکه سوال می کنیم خیر دنیا از تو

ای آنکه سوال می کنیم خیر عقبی از تو                     ای آنکه بود دفع شعور کامل از تو

ای آنکه خواهش ما، عطا و بخشش از تو   ای آنکه بود حیات طاهری بود دایم و باقی از تو

این استاد برجسته حوزه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه معتقدین به بازگشت انسان ها به قیامت دو دسته می باشند، گفت: عده ای باور دارند خداوند انسان را با همین جسم در قیامت ظاهر می کند و این قول مطابق با آیات و روایات متواتر و غیر قابل انکار و تأویل است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری شیرازی با اشاره به اینکه دسته ای که معتقدند خداوند انسان را به جسم اولیه اش باز نمی گرداند سه فرقه هستند، ادامه داد: فرقه ای از حکما و فلاسفه که بهره ای شرع و شریعت ندارند، می خواهند همه امور را با عقل و حکمت دریابند؛ باید از آنان پرسید آیا عقل می تواند پاسخ تمام سوالات از جمله اینکه چرا نماز صبح دو رکعت است، را بدهد؟

وی افزود: این گروه مانند ملاصدرا، شیخ احمد احصایی و غیره معاد جسمانی را قبول دارند اما به معاد روحانی اعتقاد ندارند و می گویند: جسم طبیعی انسان با مرگش از بین می رود؛ از اینها باید پرسید آیا خدایی که انسان را از یک نطفه آفریده نمی تواند مجددا او را در قیامت به همان صورت اولیه ظاهر کند؟

مسئول مدرسه علمیه حضرت حجت بن الحسن (عج) خاطرنشان کرد: عده ای از فلاسفه معتقدند جسم انسان با مرگ تبدیل به جسد می شود و این جسد که غیر از جسم است وارد قیامت می شود؛ در واقع جسم از بین می رود اما جسد که مادی نیست همراه او وارد محشر می شود.

وی اظهار داشت: علامه حلی در نهج الحق در پاسخ به این افراد می فرماید: کسی که اعتقاد ندارد همین جسم انسان در قیامت حاضر می شود کافر است؛ و علامه مجلسی در بحارالانوار می گوید: اعتقاد به معاد جسمانی جزو اعتقادات همه پیامبران است و کسی که به این ضرورت اعتقاد ندارد، مسلمان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری شیرازی در پایان با بیان اینکه علامه مجلسی می فرماید اعتقاد به معاد جسمانی جزو نص قرآن است، تصریح کرد: علامه می فرماید ما برای این اعتقاد هم ادله نقلی و هم ادله عقلی دارند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین