عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
استاد انصاریان گفت: خداوند در قرآن می فرماید کسی که نعمت خدا را دستکاری و تبدیل به حرام می کند متجاوز است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین استاد حسین انصاریان، امروز سه شنبه اول اردیبهشت ماه 1394 در حسینیه همدانی های تهران گفت: عده ای در این دنیا نعمت های الهی را تبدیل به حرام می کنند مانند کسانی که با تبدیل انگور به شراب و فروش آن نعمت را تبدیل به هیزم دوزخ می کنند.

وی با قرائت آیه ای از سوره تحریم ای کسانی که ایمان آورده اید خودتان زن و بچه تان از آتش حفظ کنید، خاطرنشان کرد: خود انسان ها آتش دوزخشان را تهیه می کنند که در نتیجه تبدیل نعمت به حرام است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه امام باقر (ع) فرمودند عده ای آنچه را که خدا داده بدون دستگاه استفاده می کنند، تصریح کرد: عده ای نیز نعمت را بارها و بارها تغییر می دهند همچنان که قرآن به پیامبر می فرماید آیا برایت روشن نیست که عده ای نعمت مرا تغییر می دهند و تبدیل به حرام می کنند؟

سخنران حسینیه همدانی ها اضافه کرد: غریزه جنسی که همه انبیا، اولیا و ائمه از طریق آن به دنیا آمده اند و خداوند با تعابیر مختلفی در قرآن از آن تعریف می کند نیز از سوی عده ای مورد سوءاستفاده شده و تبدیل به زنا می شود.

وی ادامه داد: اگر کسی کیفیت نعمت را به غیر از نعمت تبدیل کند به تعبیر قرآن متجاوز است هم اولئک العادون.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه قرآن می فرماید نعمت زبان را قدر ایمان کنید، اظهار داشت: باید از نعمت زبان برای قرائت قرآن، ذکر الهی، نماز شب و اعمالی از این گونه استفاده کنید.

وی اضافه کرد: قرآن در آیه ای دیگر مردم را به استفاده نیکو از زبان در حسن معاشرت توصیه می کند به این معنا که وقتی گردهم می آیید از نعمت زبان برای بیان زیبایی ها و نه غیبت، تهمت و امثالهم استفاده کنیم.

این مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه قرآن می فرماید کسانی که نعمت الهی را تغییر می دهند خود را تبدیل به هیزم جهنم می کنند، گفت: عیار نعمت های الهی کار هادیان الهی است و در هیچ دانشگاه اروپا و امریکا به این موضوعات اشاره نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امام علی (ع) فرمودند من کسی را رفیق می دانم که سه نشانه داشته باشد مانع از غیبت و تهمت زدن رفیقش شود، مشکل مادی او را حفظ می کند و در زمانی که زنده است حفظ رفاقت کند؛ یعنی حتی اگر رفیقش مرد حواسش به خانواده اش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در همین ارتباط خاطرنشان کرد: من 2 رفیقی را در همین ناصرخسروی تهران می شناختم که با هم شریک بودم و وقتی یکی از آن دو مرد دیگری سهمی از اموال خود را برای خانواده رفیقش می برد و زمانی که همسر رفیقش به او گفت رفیقت زنده نیست چرا این کار را می کنی پاسخ داد دین به من دستور داده است به فکر رفیق و خانواده اش باش حتی اگر زنده نباشد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین