عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
دانستنی هایی از میوه های قرآن:
قرآن کریم به میوه انجیر و زیتون قسم یاد کرده و در روایات آمده انجیر شبیه ترین اشیا به میوه های بهشتی است.
عقیق:میوه های انار، زیتون، خرما، انجیل و انگور در قرآن کریم از آنها یاد شده است این میوه ها علاوه بر جنبه خوراکی از دیدگاه دارویی و اثرات درمانی نیز قابل توجه هستند و همواره در طب سنتی و نوین برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده است.

 در قرآن کریم به میوه انجیر و زیتون قسم یاد شده است و در آیات متعددی از میوه های انار، انگور و خرما نام برده است قرآن کتاب آسمانی و از معجزات پیامبر (ص) است که تمامی مطالب علمی آن از سوی محققان با انجام تحقیقات و پژوهش های متعدد به اثبات رسیده است.

وَالتِّینِ وَالزَّیْتُونِ ﴿١﴾ وَطُورِ سِینِینَ ﴿٢﴾ وَهَذَا الْبَلَدِ الأمِینِ ﴿٣﴾ لَقَدْ خَلَقْنَا الإنْسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ ﴿٤﴾ ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ ﴿٥﴾ إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَیْرُ مَمْنُونٍ ﴿٦﴾ فَمَا یُکَذِّبُکَ بَعْدُ بِالدِّینِ ﴿٧﴾ أَلَیْسَ اللَّهُ بِأَحْکَمِ الْحَاکِمِینَ ﴿٨﴾ ؛ سوگند به انجیر ما انسان را به بهترین قوام آفریدیم انجیر میوه ای است که در مناطق با زمستانی ملایم و تابستانی طولانی به خوبی پرورش می یابد رنگ آن معمولا زرد، سبز، سیاه و بنفش است به طور کلی مصرف انجیر در درمان یبوست و رژیم لاغری برای افراد با وزن بالا تاثیر فراوانی دارد و میوه، برگ، شیر و پوست درخت انجیر قابل استفاده هستند که البته در این میان شیره و پوست آن دارای خواص طبی هستند و مصرف خوراکی ندارند.

انجیر شبیه ترین اشیا به میوه های بهشتی است

خواص انجیر تازه، مصرف انجیر تازه برای رفع عطش و تب بسیار مفید است و اگر همراه با عسل خورده شود برای رفع زخم مناسب است در حدیثی از امام رضا (ع) آمده است انجیر بوی بد دهان را از بین می برد، لثه ها و استخوان ها را محکم می کند و موها رو می رویاند، دردها را برطرف می سازد و با وجود آن نیاز به دارو نیست و نیز فرموده اند انجیر شبیه ترین اشیا به میوه های بهشتی است. همچنین ابوذر از پیامبر (ص) آورده است که فرمود اگر می خواستم بگویم میوه ای از بهشت فرود آمده است انجیر را نشان می دادم چرا که بسان میوه های بهشت بدون هسته و دانه است از آن بهره ور گردید که برای سلامتی انسان سودبخش است و ریشه کن کننده برخی از بیماری هاست.

اثبات خواص علمی  انجیر خشک

در بین خانواده های ایرانی مرسوم است هنگامی که انجیر زیاد از نیاز خانواده است آن را خشک می کنند و به صورت تنقلات آن را مصرف می کنند جالب است بدانید انرژی موجود در انجیر خشک از انجیر تازه بیشتر است. انجیر خشک برای درمان اسهال خونی، یبوست و کمردرد مناسب است همچنین محکم کننده استخوان ها است جوشانده ان برطرف کننده استغثا است و اگر دو ماه به صورت ناشتا مصرف شود ورم پروستات را از بین می برد. غرغره با جوشانده انجیر خشک سبب رفع تورم لثه می شود.

 

پی نوشت:

فصلنامه بصائر.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین