عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۶
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، گفت: برخلاف آنچه كه ناآگاهان زيرك را را مترادف افراد ناقلا، حقه باز و نقشه كش مي‌دانند، پيامبر اعظم زيرك واقعي را كسي معرفي مي‌كنند كه به ياد سفر حقيقي خود باشد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در جمع روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي به عتبات عاليات با استناد به يك حديث معرفتي اظهار داشت: زيرك‌ترين انسان‌ها كسي است كه بتواند در اين عالم خود را بسازد و براي يك سفر ابدي خود را مهيا سازد.

وي با با توجه به شرايط امروز دو ملت ايران و عراق تاكيد كرد: اتحاد و انسجام بين اين دو ملت از هر جهت لازم و ضروري است و بايد توطئه‌هاي دشمنان كه درصدد تفرقه بين اين دو ملت همسايه و پيرو اهل بيت هستند را خنثي كنيم.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اجر و پاداش‌هاي گوناگون براي زيارت امام حسين (عليه‌السلام) اظهار داشت: يكي از حكمت‌هاي اينكه فضايل مختلف براي اين زيارت بيان شده، اينست كه هر زائري به اندازه معرفت و ظرف وجودي اش از زيارت بهره مي‌برد.

وي در ادامه به بيان برخي مسايل شرعي مورد ابتلاي زائران پرداخت و سپس به پرسش هاي مداحان و روحانيون كاروان هاي اعزامي به عتبات عاليات پاسخ گفت.

منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین