عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۶۰۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
استاد اخلاق حوزه:
آیت الله حسینی زابلی گفت: طبق روایت، "سکوت" عنصر دوم در نیل انسان ها به مقامات عالی معنوی است؛ آنچنان که بزرگان پس از اقامه نماز تا صبح مشغول ذکر خفی و قلبی می شدند.
عقیق:مراسم بزرگداشت حاج حسن ارضی، پیرغلام اهل بیت (ع) شامگاه یکشنبه سی ام فروردین ماه 1394 با حضور پیرغلامان، مداحان و شعرای آیینی در حسینیه فاطمه الزهرای تهران برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله سیدمحمدحسین حسینی زابلی، استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه همه چیز به اذن خدا انجام می پذیرد، خاطرنشان کرد: همه امور جهان و انسان در ید قدرت پروردگار متعال است؛ چه بدانیم و چه ندانیم.

هیچ اراده ای به غیر از خداوند وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه تعبیر "لا حول و  لا قوه ال بالله العلی العظیم" اشاره به همین حقیقت دارد، گفت: برای آنکه در مسیر صراط مستقیم قدم بزنیم باید با قلبی سراسر یقین به این معتقد باشیم که هیچ نیرو و اراده ای به غیر از خداوند وجود ندارد.

این استاد اخلاق ادامه داد: عمر ما به تباهی گذشته است مگر اینکه در این چند روزه اشتباه خود را دریابیم و با پرورش عشق به حضرت صاحب (عج) از قیل و قال عالم رها شویم.

حب حضرت علی (ع) موجب مغفرت می شود

وی افزود: اگر ما شیعیان مدعی هستیم که گل سرسبد هستی می باشم و بی ولایت حضرات معصومین، هیچ عملی مورد قبول درگاه الهی قرار نمی گیرد، باید حقیقتا ولایت آن بزرگان را در دلمان پرورش دهیم؛ و اگر کسی بر حب علی ابن ابیطالب بمیرد مغفور و مرحوم از دنیا می رود لذا باید حب حضرت را در دلمان همواره زنده نگه داریم.

آیت الله حسینی زابلی با اشاره به اینکه طبق روایت خیر انسان در نگاه، سکوت و عبرت است، اظهار داشت: قرآن مطابق درک و فهم من و شما می گوید به خلقت شتر بنگر که درس و عبرتی بزرگ است « أَفَلا يَنْظُرُونَ إِلَى الإِبِلِ كَيْفَ خُلِقَتْ» (سوره غاشیه، آیه 17):

برگ درختان سبز در نظر هشیار        هر ورقش دفتری است معرفت کردگار

ذکر خفی و قلبی وسیله نیل به مقامات عالی معنوی است

وی با بیان اینکه هر سخنی که خدا پسندانه و به یاد خدا نباشد لغو و بیهوده است، تصریح کرد: عنصر دوم در نیل انسان به مقامات عالی معنوی و عرفانی سکوت است همچنان که بزرگان در نتیجه سکوت و ذکر قلبی و خفی به این مقامات نایل آمده اند.

آیت الله حسینی زابلی با اشاره به اینکه حاج حسن ارضی پس از نماز تا صبح مشغول عبادت و گریه می شد، گفت: ایشان در زمره پیرغلامان بااخلاص اهل بیت علیهم السلام بودند و افتخار خود را نوکری در این آستان می دانستند.

وی در پایان با اشاره به آغاز ماه مبارک رجب اظهار داشت: باید از فرصت شب ها و روزهای مغتنم این ماه نهایت استفاده را برد و توشه ای برای آخرت فراهم آورد.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین