عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۶۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
مبلغ و پژوهشگر دین تبیین کرد؛
معاون فرهنگی پژوهشی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: هیچگاه مسلمانان به اندازه امروز ارزش وحدت مذاهب را درک نکرده بودند اما پایه گذار همین وحدت امام باقر(ع) بودند که راه از بین بردن دشمنان و حفظ و توسعه اسلام را در سایه این وحدت می‏دانستند.

عقیق:حجت‏ الاسلام صادق گلزاده، معاون فرهنگی پژوهشی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‏وگویی به مناسبت میلاد با سعادت امام باقر(ع) گفت: میلاد امام باقر(ع) یادآور مسائل بسیار مهمی است که جامعه اسلامی امروز به شدت به آن نیاز دارد.

وی در ادامه افزود: از مهم‏ترین نیازهای جامعه اسلامی امروز توسعه علمی برای حفظ و توسعه اسلام برای ساختن تمدن اسلامی است که الگوی آن بدون تردید امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند که در واقع پدر علم و دانش اسلامی به اذعان پیامبر اکرم(ص) ایشان هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) خاطر نشان کرد: خداوند علم را به وسیله امام باقر(ع) به بشر هدیه داد که بشر را از جهل محض رهایی دهد تا زندگی انسان در مسیر هدایت الهی و فطرت بشری قرار گیرد.

وی به بیان نکاتی از سبک زندگی امام باقر(ع) پرداخت و تأکید کرد: استفاده از فرصت‏ها و تهدیدها از نیازهای مهم جامعه امروز است زیرا که مسلمانان امروز با بسیاری از تهدیدها از سوی دشمنان اسلام و یا جاهلان درون خانواده اسلامی هستند که این تهدیدها نیز خود فرصتی را محیا کرده است.

حجت‏ الاسلام گلزاده ابراز داشت: جنگ‏های منطقه‏ای و مذهبی که امروز گریبان کشورهای اسلامی را گرفته بسیار شبیه به جنگهای سیاسی  حاکمان بنی امیه و بنی عباس در زمان امام باقر(ع) است و فرصتی برای شناخت دوست از دشمن و مسلمان از منافق را برای توده امت اسلام فراهم آورده است.

وی بازگشت مردم به سبک زندگی امام باقر(ع) را اساس بیداری اسلامی دانست و اظهار داشت: وقتی سبک زندگی اسلامی از سوی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در منطقه به گوش مسلمانان رسید بیداری اسلامی به تدریج رخ داد و همین سبب خروج مسلمانان از یوق استکبار جهانی خواهد شد.

معاون فرهنگی پژوهشی مجمع تقریب مذاهب اسلامی وحدت اسلامی را نشأت گرفته از رفتارهای امام باقر(ع) دانست و خاطرنشان کرد: هیچگاه مسلمانان به اندازه امروز ارزش وحدت مذاهب را درک نکرده بودند اما پایه گذار همین وحدت امام باقر(ع) بودند که راه از بین بردن دشمنان و حفظ و توسعه اسلام را در سایه این وحدت می‏دانستند.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین