عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۶۰۰
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
طرح شهرداری تهران برای نمایشگاه قرآن:
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به پیشنهاد شهرداری تهران برای نمایشگاه قرآن، گفت: تلاش داریم بازدیدکنندگان بتوانند یک روز در نمایشگاه، با قرآن زندگی کنند.

عقیق:عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به نخستین نشست شورای عالی قرآن در سال ۹۴ که به ریاست معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و به منظور همدلی، هماهنگی و یکپارچگی بین شهرداری برگزار شد، گفت: نشست شهرداری تهران و وزارت ارشاد برای برپایی لاهر چه بهتر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سال جاری بود که در آن مجموعه‌ای از مدیران شهرداری و جمعی از شورای راهبردی و متخصصان علوم قرآن حضور داشتند‌.

وی افزود: در این نشت گزارشی از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین حشمتی، معاون قرآن و عترت  وزارت ارشاد ارائه شد. همچنین برزین ضرغامی، مدیر کل اداره ارشاد استان  تهران هم در خصوص برنامه‌های وزارت ارشاد برای نمایشگاه قرآن و بحث اجرایی و محتوایی گزارشی را ارائه کرد.

رمضانی در ادامه با اشاره به بحث تعیین رویکردهای نمایشگاه قرآن، گفت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هم در این جلسه گزارشی را مطرح کرد که در آن می‌توانیم نمایشگاه قرآن را در سه بخش به صورت پردیس فروش و کارگاهی، پردیس برنامه‌های میدانی فرهنگی و پردیس‌های نمایشگاهی برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: پیشنهاد ما در این نشست این بود که نمایشگاه قرآن به‌عنوان یک مجموعه‌ بتواند همه مخاطبان را در خود پوشش دهد و بازدیدکنندگان و مخاطبان بتوانند یک روز در نمایشگاه، با قرآن زندگی کنند.

برپایی 30 نمایشگاه در تهران همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن

وی خاطرنشان کرد: در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن کریم و همزمان با ماه مبارک رمضان، 30 نقطه از شهر تهران هم نمایشگاه‌های قرآن برگزار می‌شود که بخش‌های متنوعی را در مجموعه مناطق شهر تهران به نمایش خواهیم گذاشت.

رمضانی افزود: این نمایشگا‌ه‌ها شامل بخش‌هایی همچون گذر‌ها و بازی‌های قرآنی است. برنامه‌های فرهنگی شهرداری در ماه مبارک رمضان به مدت 32 روز خواهد بود.

شایان ذکر است نخستین نشست شورای عالی قرآن در سال ۹۴ با حضور حجت الاسلام والمسلمین کوششی دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برزین ضرغامی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران و دیگر اعضای این شورا در سالن کنفرانس معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین