عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۳
حجت‌الاسلام والمسلمين فرشاد با تأكيد بر اينكه بايد در سفر معنوي عتبات سبك زندگي حسيني، علوي و فاطمي را تمرين كنيم، گفت: اين سفر فرصت مناسب براي الگو گرفتن از اين سبك زندگي الهي است.
عقیق:خطيب بعثه مقام معظم رهبري در حرم حضرت ابالفضل العباس(ع) مهمترين نكته در سبك زندگي الهي را اطاعت محض از خدا و انجام فرايض و واجبات دانست و اظهار داشت: ما بايد قدردان نعمت ولايت و امامت باشيم كه الگوهاي حقيقي بشر براي تقرب به پروردگار هستند.
وي به يكي از توصيه‌هاي امام حسين(ع) كه در كربلا مهمان آن حضرت هستيم اشاره كرد و گفت: در رابطه با اطاعت پروردگار برخي مثل تجار خدا را عبادت مي‌كنند كه در برابر آنچه كه خدا بر آنها تكليف كرده است انتظار بهشت دارند و براي آن تلاش مي‌كنند تا از طريق عبادت خدا به بهشت برسند.
حجت‌الاسلام والمسلمين فرشاد در ادامه تشريح روايت امام حسين(ع) گفت: برخي ديگر خدا را مانند بندگان و از روي ترس عبادت مي‌كنند كه خداوند آنها را به جهنم نبرد اما آن دسته اي كه امام حسين از آنها تعريف مي‌كند و عبادت آنان را عبادت احرار مي نامد، گروهي هستند كه خدا را براي تشكر از خلقت و رسيدن به او عبادت مي‌كنند.
وي با اشاره به روايتي از پيامبر اعظم(ص) خاطرنشان كرد: بهترين اعمال آن است كه انسان آنچه را كه نمي‌داند ياد بگيرد و اين موضوع در سيره همه ائمه اطهار مورد تأكيد بوده است و اميرمؤمنان بارها و بارها به اين نكته اشاره داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمين فرشاد تصريح كرد: اميرمؤمنان(ع) فرمودند كه قيمت هر انساني به اندازه آگاهي ديني اش است و هرچه آگاهي كمتر باشد، ارزش انسان كمتر مي شود.
وي دشمن‌ترين دشمنان انسان را جهل و ناداني عنوان و به همه زائران توصيه كرد: يكي از بهترين قالب‌هاي انتقال مفاهيم ارزشي هنر است و شهيد مطهري با هنر داستان نويسي معارف ديني فراواني را فرا روي انسان قرار دادند.

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین