عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۵۰۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
خطيب بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به روايتي از امام كاظم(ع)، چگونگي تقسيم اوقات شبانه روز را تشريح كرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين فرشاد در صحن حرم مطهر امامين جوادين(ع) با اشاره به روايتي از امام موسي ابن جعفر(ع) كه فرمودند بكوشيد اوقات خود را چهار قسمت كنيد، اظهار داشت: مناجات با خدا يكي از آن چهار قسمت است كه اوقاتي از شبانه روز را به ياد خدا و براي خدا قرار دهيم و افزون بر انجام واجبات، اعمال مستحبي را هم فراموش نكنيم.
وي ادامه داد: زيارت حضرات معصومين و درخواست شفاعت در پيشگاه الهي هم به نوعي در اين بخش قرار گيرد كه بايد در روز اوقاتي را براي اين كار قرار دهيم و با توسل به ائمه طاهرين خودمان را به خدا نزديك تر كنيم.
حجت الاسلام و المسلمين فرشاد كسب روزي حلال را بخش ديگري از اوقات روز بنابر فرمايش امام كاظم(ع) عنوان كرد و گفت: معاشرت با برادران و افراد مورد اعتماد كه عيب هاى شما را به شما مى ‏فهمانند و در دل به شما اخلاص مى ‏ورزند سومين بخش روز را بنابر اين حديث تشكيل مي دهد تا بخش اجتماعي عمر را تأمين كند.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري خاطرنشان كرد: آن امام همام قسمتى را هم براى درك لذّت هاى حلال و تفريحات سالم عنوان كرد و افزود: به وسيله انجام اين تفريحات است كه بر انجامِ وظايف آن سه قسمت ديگر توانا مى ‏شويد.


منبع: حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین