عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
آیت الله اراکی؛
رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر لزوم رجوع هرچه بیشتر به سنت حسنه فاطمی در الگوسازی سبک زندگی تاکید کرد.
عقیق: آِیت الله محسن اراکی شب گذشته درجشن شعر فاطمی «بانوی مهر» که با حضور شاعران مذهبی و آیینی  در بنیاد علوم اسلامی اسراء برگزار شد، با اشاره به اهمیت بازشناسی جایگاه حضرت زهرا(س) گفت:  با تمام توصیفاتی که خداوند و قرآن کریم از پیامبر اکرم به عمل آورده  اند باید گفت که حضرت زهرا (س) در واقع حلقه وصل بیت حضرت رسول(ص)بودند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) جایگاهی بس عظیم در نظام خلقت دارد و به همین دلیل هیچ بزرگی چون امام علی(ع) را توان و یارای همراهی با حضتر در زندگی نبود.

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: تنها ازدواجی که به نص کلام رسول اکرم (ص)در آسمان‌ها منعقد شده است، ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) بوده است.

وی با ذکر این مطلب که خانه حضرت زهرا (س) خانه ذکر الهی است، یادآورشد: این ذکر فقط از خداوند بر می‌خیزد و خداوند خانه حضرت زهرا (س) وامیرالمومنین (ع) راه بهترین خانه در دنیا قرار داده‌اند.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد:  امروز بیش از پیش به معارف حضرت زهرا(س)نیاز داریم تا راه حلی برای بازشدن همه بن بست هایی که در آن قرار می گیریم بیابیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش شعر و شاعری برای اهل بیت(ع) اظهارکرد: در روایات اهل بیت (ع) ارزش زیادی برای شاعرانی که در مدح اهل بیت (ع) شعر می‌گویند آمده است واین شاعران بدون شک پاداشی بزرگ نزد ائمه اطهار (ع) دارند زیرا مردم را با ابعاد وجودی این بزرگان آشنا می کنند.

رئیس مجمع تقریب بهترین نوع زندگی برای هرانسانی را زندگی با ذکرویاد خداوند دانست و بیان کرد: در برابر زندگی غفلت قرار دارد و پیامبر اسلام جان و معنای حقیقی زندگی با ذکر و یاد هستند و خانه ایشان محل ذکر خداونداست و حضرت زهرا(س)در این خانه ذکر جایگاهی ویژه و کلیدی دارند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین