عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۷
هاشمی نژاد خبر داد:
مشهد- مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: «کتاب امام رضا(ع) به ‌روایت اهل‌سنت به ۹ زبان زنده دنیا چاپ و منتشر شد.
عقیق: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی سید محمد جواد هاشمی‌نژاد اظهار داشت: این کتاب به زبان‌های عربی، هندی، فرانسه، اردو، انگلیسی، روسی، آذری، بنگالی و تاجیکی منتشر شده است.

وی عنوان کرد: محمد محسن طبسی در این کتاب با تحقیق و بررسی وسیع و گسترده و با استفاده‌ بیش از ۲۰۰ عنوان منبع اصیل اهل‌سنت، به بیان مواضع مثبت و نظرهای واقع‌بینانه آنان در برابر امام رضا(ع) پرداخته است.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این کتاب، سخنان، عملکرد و نوع نگاه اهل‌سنت به ‌ویژه دانشمندان آنان درباره حقیقت نورانی امام رضا(ع) از دوران آن حضرت تا حال حاضر بیان شده است.

وی با اشاره به تشرف هزاران زائر از سراسر دنیا و با فرقه‌ها و مذاهب گوناگون به حرم رضوی گفت: روشن نبودن دیدگاه اهل‌سنت درباره امام رضا(ع) اظهار نظرهای پراکنده آنان درباره آن حضرت، فتنه‌گری وهابیت، تحریف شخصیت اهل‌‌بیت(ع)، فتواهای فتنه‌گرایانه آنان در تحریف اماکن مذهبی و فقدان پژوهش جامع در این زمینه از ضرورت‌های تهیه این کتاب بوده است.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی بیان کرد: در این کتاب به‌طور مفصل «زندگانی»، «شخصیت»، «روایت»، «ولایت‌عهدی»، «امامت»، «کرامت» و «فضیلت» زیارت آن حضرت با رویکردی توصیفی و تحلیلی ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب ارزشمند «امام رضا(ع) به‌روایت اهل‌سنت» بیش از ۲۰۰ عنوان از منابع اهل‌سنت مورد استفاده قرار گرفته و از آنان بدون واسطه و مستقیم نقل حدیث شده است، همچنین بیشتر دیدگاه‌های علما و پیروان شافعی، مالکی، حنبلی، حنفی و ظاهری در این تحقیق آورده شده است.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین