عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
حجت الاسلام و المسلمين عبدوس با بيان اينكه پس از ۱۴۰۰ سال از شهادت امام حسين، هنوز نداي ياري طلبي آن حضرت خاموش نشده است، به تشريح ۵ گام براي لبيك به اين ندا پرداخت.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين عبدوس در سرداب حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) با بيان اينكه نزديك ۱۴۰۰ سال از شهادت امام حسين(ع) مي‌گذرد ولي اين نداي ياري طلبي امام حسين خاموش نشده است، اظهار داشت: بايد پاسخ اين اين ندا را داد.
وي نخستين قدم براي پاسخ به نداي ياري طلبي آن حضرت را معرفت و شناخت عنوان كرد و گفت: ما بايد جايگاه آن حضرت را بشتاسيم تا بتوانيم به نداي آن حضرت پاسخ داده و لباس عمل بپوشانيم.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به فرمايشي از امام صادق (عليه‌السلام) كه فرمودند مردم در ارتباط با ما سه دسته اند، ادامه داد: عده اي از مردم اهل بيت را دوست دارند تا در ميان مردم به واسطه محبوبيت آن حضرات، محبوب باشند. عده اي هم حب اهل بيت را براي كسب درآمد از اين طريق دارند ولي گروه ديگري هستند كه اهل بيت را عاشقانه و بدون هيچ چشمداشتي براي خود آن حضرات و به واسطه جايگاه اهل بيت دوست دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمين عبدوس، واسطه بودن اهل بيت را مهم ارزيابي كرد و گفت: بايد بدانيم كه ما در خواست حاجت از خدا داريم ولي بايد همانطور كه پيامبران، حقيقت نور يه آن ذوات مقدس را واسطه قرار دادند ما هم بايد ايشان را واسطه قرار دهيم.
وي دستور به صلوات در ابتدا و انتهاي دعا را براي واسطه قرار دادن آل الله در محضر خدا عنوان كرد و گفت: محبت اهل بيت بايد همراه با عمل باشد و اگر اينگونه بود آنها هم ما را دوست مي‌دارند يعني امام حسين پيروي را دوست دارد كه نماز اول وقت مي‌خواند و از نماز شب غافل نيست، انصاف دارد و به مردم خدمت مي‌كند و به بهترين صفت‌ها آراسته است.
حجت‌الاسلام والمسلمين عبدوس افزود: امام صادق در همين ارتباط فرمود اگر از شما شيعيان كسي كار خوبي انجام دهد كه مردم از او راضي باشند مي‌گويند او جعفري است و من از اين حالت كه مردم جذب به دين خدا شوند خوشحال مي‌شوم.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري پنجمين شرط دوست داشتن اهل بيت را تلاش براي تحقق رضايت آن حضرات دانست و خاطرنشان كرد: همه اعمال و افعال ما نزد خدا، پيامبر و امام معصوم نشان داده مي‌شود و آنجاست كه امام از ديدن اعمال بد ما غمگين و ناراحت مي‌شوند بنابراين ما بايد خود را از گناه دور بداريم و بازگشتي به سوي خدا داشته باشيم تا ايشان را ناراضي نكنيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين عبدوس با بيان اينكه فرصت زيارت حرم مطهر امام حسين و حضرت ابوالفضل(ع) بهترين فرصت براي توبه و بازگشت به سوي خدا است، گفت: بايد با خدا و جانشينانش پيمان ببنديم كه ما ضعيفيم، دست ما را بگيريد تا گناه نكنيم و در درياي لطف و احسان آن حضرت غرق باشيم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین