عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی گفت: قرآن می فرماید با مشرکان داد و ستد نکنید و نسبت به امور معیشتی خود نگران نباشید زیرا خدا بهتر از هر کسی مصلحت بندگانشان را می داند و او برای شما کفایت می کند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالهادی علم الهدی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی شامگاه دوشنبه 24 فروردین 94 در جلسه تفسیر قرآن گفت: عده زیادی از انسان های ضعیف النفس و جان دوست حرام کرده و پیامبر را رها کردند البته عده ای از آنها بازگشته، توبه کرده و خداوند مهربان توبه آنان را پذیرفت.

وی با بیان اینکه در توبه به روی تمام انسان ها حتی کسانی که مانند لشکریان پیامبر در جنگ حنین فرار کردند می توانند از اشتباه خود بازگردند، خاطرنشان کرد: البته خداوند دستوراتی به بندگانش داده است که اگر بندگان با علم و از روی لجاجت آنان را ترک کنند راه توبه سخت تر می شود. یکی از این دستورات عدم همکاری با مشرکین است.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی ادامه داد: عده ای در صدر اسلام که محل درآمد آنان از طریق داد و ستد با مشرکین بود نسبت به این دستور الهی اعتراض کرده و گفتند چگونه ما خرج زندگی اهل و عیال خود را فراهم کنیم؟ خداوند در جواب این افراد می فرماید ناراحت نباشید من بهتر از هر کسی صلاح شما را می دانم و در تمام امور شما را کفایت می کنم.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی با بیان اینکه یکی از باورهای مشرکین اعتقاد به تعدد خدا می باشد، تاکید کرد: گروهی از موحدین از جمله مسیحیان نیز چنین باوری دارند؛ آنان به تسلیح یعنی پدر، پسر و روح القدس و اینکه حضرت عیسی فرزند خداوند است، اعتقاد دارند؛ اعتقادی که برخلاف تعالیم وحیانی و اصل توحید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن صراحتا می فرماید باید صرفا خدایی را که صاحب هیچ فرزندی نیست و هیچ شریکی ندارد، بندگی کرد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین