عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸
آنچه دنيا را براي بشر زيبا مي‌كند و روابط افراد را بهبود مي‌بخشد نيكي به يكديگر است و خداوند پاداش كار نيك را با نيكي مي‌دهد و...
عقیق:آنچه دنيا را براي بشر زيبا مي‌كند و روابط افراد را بهبود مي‌بخشد نيكي به يكديگر است و خداوند پاداش كار نيك را با نيكي مي‌دهد و در قرآن كريم مي‌فرمايد:
هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ الرحمن/۶۰
آيا پاداش نيكى جز نيكى است؟
آيت الله نهاوندي (ره) از علماي خوش نام شيعه بود كه در وادي اخلاق منشأ بركات اخلاقي فراواني براي اهل دين و ديانت بود.
در زماني كه امام جماعت مسجد گوهرشاد مشهد بودند نماز جماعت با شكوهي برگزار مي‌گرديد در آن عصر آيت‌الله العظمي بروجردي براي زيارت امام رئوف چند روزي به مشهد مشرف مي‌شوند، آيت‌الله نهاوندي به رسم ادب و احترام، امامت جماعت را به آن مرجع عاليقدر واگذار كردند و آن چند روز را آيت‌الله بروجردي در مسجد گوهرشاد امام جماعت بودند.
مدتي بعد آيت‌الله نهاوندي به نجف اشرف رفتند. امام جماعت حرم مطهر حضرت امير المؤمنين(ع)، در آن زمان مرحوم آيت‌الله سيد ابوالحسن اصفهاني مرجع بزرگ نجف بود، آن عالم بزرگ سجاده‌اش را به آقاي نهاوندي داد و نمازجماعت در جوار حضرت امير به امامت ايشان اقامه گرديد.
آن بزرگوار مي‌فرمود: رفتم داخل حرم، از علي ابن ابيطالب(ع) اينگونه شنيدم: جا دادي، جا دادم. تو پيش‌نماز مسجد گوهرشاد بودي، سجاده‌ات را به فرزندم آقاي بروجردي دادي تو هم كه آمدي به نجف، گفتم تا مرجع نجف سجاده‌اش را به شما بدهد.


پی نوشت:
با اقتباس و ويراست از كتاب افلاكيان خاك نشين
منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین