عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
رئيس سازمان حج و زيارت از اعزام ۱۴۰ هزار زائر ايراني در ايام عيد نوروز به عتبات خبر داد و گفت: سفر به سامرا و اعزام زائران از مرز قصر شيرين در دستور كار اين سازمان است.
عقیق:سعيد اوحدي درباره بازگشايي مرز قصرشيرين كه سال‌هاي زيادي است مسدود شده اظهار كرد: سازمان حج مكاتباتي را با نماينده ايران در عراق انجام داد تا اگر مسوولان ذي‌ربط درباره تأمين امنيت اين مرز اعلام نظر كنند، اعزام زائران از قصرشيرين در برنامه ۹۴ لحاظ شود.

وي افزود: تكليف اين استعلام و اعزام زائران از مرز قصرشيرين نهايتا تا يك ماه آينده مشخص مي‌شود.

اوحدي سپس با اشاره به پيروزي‌هاي نيروهاي مردمي و ارتش عراق در تكريت اظهار كرد: تأمين امنيت جاده بغداد-سامرا از طرف دولت عراق اعلام شد كه پس از آن هيئت ويژه‌اي از سازمان حج و زيارت مسير زميني را رصد كردند، پس از دريافت گزارش‌هاي آن‌ها بزودي سفر سامرا در برنامه اعزام لحاظ مي‌شود.

وي اضافه كرد: اگر استعلام تأمين امنيت در مرز قصرشيرين هم گرفته، شود مسير سفر به سامرا، كاظمين، نجف و كربلا از اين مرز برنامه‌ريزي مي‌شود و مردم مي‌توانند به چهار شهر زيارتي عراق سفر كنند.

اوحدي در ادامه با اعلام اينكه تا ۱۰ روز آينده سفري به عراق خواهد داشت گفت: ساخت دو هتل در كربلا و نجف و آشپزخانه در عراق آغاز مي‌شود كه كلنگ اين پروژه‌ها در اين سفر به زمين خواهد خورد. قرار است شش پروژه در عراق و سه پروژه در مرزها انجام شود و زائرسراي چزابه نيز با ظرفيت اسكان ۱۰ هزار زائر تا پايان شهريور ۹۴ به بهره‌برداري مي‌رسد و در ايام اربعين امسال براي اسكان زائران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئيس سازمان حج و زيارت همچنين با اعلام آمار سفر ۱۴۰هزار زائر به عراق در تعطيلات نوروز گفت: سفر زائران در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزايش داشت كه يكي از دلايل عمده آن توقف صدور ويزا عمره در سفارت عربستان از سوم تا نهم فروردين‌ماه بود.

وي بيان كرد: رضايتمندي زائران از كاروان‌هاي عتبات بيشتر از سال گذشته بود، هرچند عراق محدوديت‌هاي جدي دارد و با كمبود امكانات و ضعف زيرساخت‌ها مواجه است. بهر حال اين كشور در حال جنگ با داعش است كه اثرات آن در حوزه خدمات‌رساني مشاهده مي‌شود. علاوه‌بر اين، امكانات جديدي در سال‌هاي گذشته در عراق اضافه نشده است.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین