عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
آیت‌الله علوی گرگانی:
آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید، «نماز» را بعد از ایمان و ولایت بالاترین رکن از ارکان دین دانست و گفت: وضعیت نماز در جامعه آن طور نیست که شایسته یک جامعه اسلامی باشد، باید فرهنگ‌سازی شود تا جامعه بفهمد نماز چه اهمیتی دارد.

عقیق:حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل رئیس مرکز تخصصی نماز و مبلغان این مرکز پیش از ظهر دیروز (سه‌شنبه 25 فروردین ماه) به دیدار آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید رفت.

*اجرای 6 هزار برنامه آموزشی و ترویجی معارف نماز در کشور

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام کفیل رئیس مرکز تخصصی نماز ضمن گزارشی از اهم فعالیت‌های این مرکز بیان داشت: بالغ بر 6000 برنامه آموزشی و ترویجی معارف نماز در سطوح مختلف حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مدارس در کل کشور طی پنج سال به انجام رسیده است.

 

 

وی اجرای این برنامه‌ها را در راستای آشنایی جوانان با مباحث اسرار، آداب و شیوه‌های دعوت به نماز و همچنین گرایش بیشتر جوانان به نماز توصیف کرد و گفت: این مرکز اقدام به تولید محصولات آموزشی - فرهنگی با موضوع معارف نماز نیز کرده است که برخی از این محصولات به چاپ رسیده و تعدادی از آن‌ها در آستانه انتشار است.

*وضعیت نماز در جامعه آن طور که شایسته یک جامعه اسلامی است، نیست

در ادامه آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه اهمیت نماز باید در وهله اول بر خود خدمتگزاران نماز واضح و روشن باشد، ابراز داشت: فعالان عرصه نماز باید نسبت به جایگاه خودشان توجه داشته باشند و ارزش آن را در نظر بگیرند و بدانند این مرکز برای چه امر مقدسی تشکیل شده است و اهمیت آن را در نظر بگیرند، زیرا زمانی این اقدامات در جامعه تأثیرگذار خواهد بود که این امر نزد خود کارگزاران آن حائز اهمیت باشد.

وی ادامه داد: انسان باید در درجه اول برای خود یک تعهد و تعلق خاطری ایجاد کند تا بتواند متعلق خود را دارای ارزش و اهمیت جلوه بدهد، نماز بعد از ایمان و ولایت بالاترین رکن از ارکان دین است و در احادیث به عنوان عمود دین شناخته می‌شود و وقتی خیمه دین برپا می‌ماند که ستون پابرجا و استوار باشد.

 

 

آیت‌‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه وضعیت نماز در جامعه آن طور که شایسته یک جامعه اسلامی باید باشد نیست، اظهار داشت: باید فرهنگ‌سازی شود تا جامعه بفهمد نماز چه اهمیتی دارد، با تشکر از خدمات انجام شده در این حوزه توسط ستاد و مرکز تخصصی نماز، اما هنوز جای کار بسیاری باقی مانده است، با این وجود بنده امیدوارم که این فعالیت‌ها گسترش بیشتری یابد، زیرا که بهترین وسیله ارتباط بندگان با خدا نماز است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین