عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۰۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
یک کارشناس دینی: قدردان پدر و مادر خود باشید
پدر و مادر وسیله عاقبت به خیری فرزندان هستند لذا اگر زنده اند، قدرشان را بدانید و اگر از دنیا رفتند به یادشان باشید.
عقیق: حجت الاسلام مسعود عالی، کارشناس رسانه ملی و خطیب اهل بیت علیهم الاسلام در بیت الحسن تهران با اشاره به اینکه عمل به آموزه ها و دستورات دین اسلام بسیار آسان است، خاطرنشان کرد: مجموعه ای از اعمال و مناسک در این دین، نقش کلیدی دارند مانند نماز؛ این فریضه در حقیقت شاه کلید دین اسلام است.

نماز و توسل به حضرت زهرا (س)؛ کلیدهای حل مشکلات

وی با بیان اینکه اگر خداوند به ما نماز را یاد نمی داد باید عمری بسیار طولانی مانند حضرت نوح می داشتیم تا درک کنیم گرفتاری ها و مشکلات ما چیست، خاطرنشان کرد: اما خداوند کلیدی به نام نماز به ما داده که با آن، تمام گره ها باز می شود: «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَر»ِ (سوره عنکبوت، آیه 45).

این کارشناس رسانه ملی افزود: یکی دیگر از مهره های کلیدی که موجب باز شدن گره ها می شود توسل به حضرت زهرا (س) است. چرا که امام عسگری (ع) فرمودند: «نحن حجج الله علي خلقه و جَدّتُنا فاطمة حجة الله علينا: ما (امامان شيعه) حجت خداوند بر خلائق هستيم و مادر ما حضرت زهرا  (س) حجت خداوند بر ماست».

حجت الاسلام عالی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) فرمودند مادرم زهرا اسوه من است، تصریح کرد: امام زمان که چشم تمام انبیا و اولیا به دنبال اوست، چشمش به مادرش می باشد.

شیخ مرتضی: مادرم وسیله دفع بلاها از من است

وی با تاکید بر اینکه پدر و مادر وسیله عاقبت به خیری هستند که اگر زنده هستند قدرشان را بدانیم و اگر از دنیا رفته اند فراموششان نکنید، خاطرنشان کرد: شیخ مرتضی انصاری (ره) که به نوعی اساتید تمام علما و مجتهدین از 150 سال پیش تا به حال است مادر پیری داشت که در دزفول زندگی می کرد وقتی مادر از دنیا رفت شیخ بسیار گریه کرد و می گفتند فقط به دلیل اینکه مادرم بود گریه نمی کنم بلکه به واسطه ایشان بسیاری از بلاها از من دفع شد.

این کارشناس رسانه ملی ادامه داد: چشم تمام معصومین به حضرت زهرا (س) است، اظهار داشت: از آنجا که حضرت زهرا (س) محور است سریع ترین و کارسازترین توسل ها در میان معصومین (ع) توسل به این حضرت است.

وی در پایان گفت: حجت امام زمان (عج) به مادرشان زهرا است یعنی بعضی از هدایت ها و نورانیت ها از طرف حضرت فاطمه (س) به ایشان می رسد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین