عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۶
یک استاد حوزه و دانشگاه سنجش ایمان انسان را در ادب و حیا دانست و گفت: این سخن از بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) است که ایمان و حیا را متصل به یک بند دانسته‎اند و هر اندازه ادب و احترام انسان بالا باشد ایمان وی در درجه‎ای از خلوص قرار دارد.
عقیق: حجت‎الاسلام دوست‎علی محمدی اظهار کرد: احترام یکی از مهم‌ترین ارکان روابط اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود که شامل روابط خانوادگی، دوستانه و فامیلی می‌شود.
وی افزود: در دین اسلام به ضرورت داشتن احترام در بین افراد بسیار توصیه شده است که در یک فرمول ساده تربیتی می‎توان به این نکته توجه کرد که اگر انسان احترام به کسی را داشته باشد متقابلاً احترام از شخص مقابل خود دریافت خواهد کرد.
محمدی تصریح کرد: تربیت و احترام دو جزء هستند که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند؛ چرا که شخصیت یک فرد حاصل تربیت وی است.
این مشاور دینی در دانشگاه زنجان، یادآور شد: کودکان از همان ابتدا با توجه به روابط بین والدین خود تمام رفتارهای آنان را تحت نظر خود قرار می‌دهند و از آن‌ها به عنوان الگوی رفتاری خود استفاده می‎کنند که در این ارتباط اگر والدین رفتارهای ناهنجاری داشته باشند کودک نیز از آن رفتارها بازخورد خواهد گرفت و در آینده از آن رفتارها در مراودات اجتماعی و فردی خود استفاده خواهد کرد.
محمدی یادآور شد: هر اندازه والدین در خصوص تربیت کودکان کاستی کنند جامعه آن خلاء را در فرد پر خواهد کرد پس باید مراقب رفتارهای خود باشیم تا الگوی صحیحی به کودکان ارائه دهیم.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین