عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
آیت الله سیستانی از مراجع بزرگ شیعه نجف اشرف همواره بر ضرورت محبت و دوستی و برادری میان شیعه و سنی تاکید دارد و ما این پیام را بارها در سخنان آیت الله سیستانی مشاهده می کنیم.
عقیق:شیخ علی الفتلاوی نماینده آستان مقدس حسینی در کنفرانس گفتگوی مذاهب اسلامی در اسلام آباد پاکستان گفت: مسلمانان در تمام نقاط جهان حقوق برادران دینی خود را به ویژه در دو مورد رعایت می کنند حق دین و حق خلقت همان طور که در کلام امیرالمؤمنین علی علیه السلام نیز آمده که فرمود: مردم دو دسته اند: یا برادر دینی تو هستند و یا شبیه تو در آفرینش.

وی افزود: موجب خوشحالی من است که اینجا در میان شما هستم و در این مکان علمی در سرزمین پاکستان به شما سخن می گویم. اجازه بدهید در این فرصت سلام برادران شما در عراق و کربلای مقدس را که پیکر مطهر حسین بن علی فرزند پیامبر اسلام را در خود جای داده به شما برسانم.

فتلاوی افزود: شما به خوبی می دانید که خداوند متعال فرموده که این امت بهترین امت جهان است و از این رو خداوند متعال دوست دارد مسلمانان این امت با هم برادر باشند و فرمود: «انما المؤمنون إخوة». خداوند همچنین ما را از درگیری و نزاع نهی کرده و فرموده: «ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم». پس ما باید همچون برادرانی صمیمی در کنار هم زندگی کنیم تا مصداق سخن امام صادق علیه السلام باشیم که بر ضرورت خوش رفتاری تاکید کرد و فرمود: «جنازه های اهل سنت را تشییع کنید و از بیماران آنها عیادت کنید و در مساجد آنها نماز بگزارید».

نماینده آستان مقدس حسینی گفت: در روزگار فعلی نیز آیت الله سیستانی از مراجع بزرگ شیعه نجف اشرف همواره بر ضرورت محبت و دوستی و برادری میان شیعه و سنی تاکید دارد و ما این پیام را بارها در سخنان ایت الله سیستانی مشاهده می کنیم که می گویند: (نگویید برادران اهل سنت بگویید خود ما) و توصیه ای دیگری که باعث شده در عراق شیعیان و اهل سنت با هم ازدواج کنند و با هم در برابر تروریست ها متحد شوند و اکنون نیز همگی در یک جبهه از مقدسات عراق دفاع می کنند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین