عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
جشن میلاد حضرت زهرا(س) در هیئت انصار ولایت یزد برگزار شد
ابراهیم با تمسک به کلمات پنج تن آل عبا و اهل بیت نجات پیدا کرد و از امتحانات سربلند بیرون آمد. امتحانات چون کامل بود کلمات هم به طور کامل بیان شد. حضرت زهرا محور این کلمات است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور جمعی از محبین اهل بیت(ع) در هیئت انصار ولایت یزد برگزار شد. به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام مهدوی نژاد سخنرانی کرد و و کربلایی محسن محمدی‌پناه به مولودی خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام مهدوی نژاد؛

_ درباره حضرت صدیقه طاهره هر گوینده باید ابتدا اعتراف کند که عاجز است از بیان حتی قطره ای از این بانوی عالم هستی و فقط وصفی از وجود نازنین که در فهم خود می باشد را بیان می کنیم.

_ در قرآن آیاتی می باشد که اشاره به شأن حضرت زهرا دارد. در روایات و کتاب هایی که بزرگانی چون علامه امینی مطالبی در مورد حضرت زهرا دارند. اولین آیه،آیه شریفه تطهیر می باشد. خداوند متعال اراده کرده است که هر نوع پلیدی ظاهری و باطنی را از اهل بیت دور کند و آن ها را پاک و پاک کننده قرار دهد.

_ طهارت دو نوع است یکی ظاهری و دیگری باطنی است. طهارت ظاهری برای جسم و اشیاء و متعلقات یک انسان است. مؤمن باید ظاهر پاک داشته باشد و رعایت نجاست و پاکی را بکند. این نجاست و پاکی در اختیار انسان است.

_ حضرت زهرا به عنوان محور اهل بیت در آیه تطهیر هم در ظاهر و هم در باطن هستند. به حضرت زهرا بتول می گفتند. بتول به معنای قطع شده از آلودگی ها می باشد. از پیامبر سؤال کردند که بتول یعنی چه؟ پیامبر فرمودند که زنی که آثار حیض و نفاس معمول زنان در او نیست و پاک است. فاطمه در باطن یعنی در معنا و حقیقت هم بتول است. جایگاه و معنویت و شرافت و نسب حضرت فاطمه بسیار بالا می باشد و از این جهت با زنان دیگر هم ایشان فرق دارند.

_ وجود حضرت زهرا نشان دهنده مستجاب الدعوه بودن ایشان می باشد. نفرین حضرت زهرا نابود کننده  و دعای حضرت زهرا حیات بخش است. دعای حضرت زهرا همانند پیامبر و امیرالمؤمنین و حسنین می باشد. حضرت آدم به نام های پنج تن آل عبا توبه کردند و خداوند توبه حضرت آدم را که مقام بالا بیرون رانده شده بود را پذیرفت.

_ حضرت ابراهیم به عنوان بزرگترین پیامبر و منادی توحید در میان انبیاء ابتلائات و امتحانات زیادی داشت و سربلند از این امتحانات بیرون آمد. ابراهیم با تمسک به کلمات پنج تن آل عبا و اهل بیت نجات پیدا کرد و از امتحانات سربلند بیرون آمد. امتحانات چون کامل بود کلمات هم به طور کامل بیان شد. حضرت زهرا محور این کلمات است.

_ ابراهیم پیغمبر وانبیای الهی به واسطه زهرای مریضه از این امتحانات عبور کرد.قربی به اجماع شیعه و سنی پنج تن آل عبا هستند. زهرای مریضه و امیرالمؤمنین و حسنین و پیامبر می باشند. مودت و ولایت اهل بیت واجب است. همان طوری که ولایت امیرالمؤمنین را قبول داریم باید ولایت حضرت فاطمه زهرا را داشته باشیم. اگر این ولایت را قبول نداشته باشیم نقص در کارمان است. چون در قیامت از این ولایت سؤال می شود.خداوند ذره ای از عبادات کسی که ولایت اهل بیت حضرت زهرا به خصوص خانم فاطمه زهرا را قبول نداشته باشد قبول نخواهد کرد.

 _ خداوند می فرماید که ما اماناتمان را بر آسمان و زمین و کوه ها ارائه کردیم و ابا کردند از پذیرفتن این امانت و شانه خالی کردند. انسان این بار را حمل کرد. انسان در این آیه کیست. در روایت است که امانت همان ولایت پیغمبر و ائمه معصومین است. امام صادق می فرماید که این ولایت را بعد از خلق انوار چهارده معصوم بر همه عالم عرضه کرد و گفت که چه کسی مدعی است به غیر از انوار چهارده معصوم توان حمل این بار را دارد. همه ابا کردند و ترسیدند. ولایت امر صعب و بسیار سنگین و پیچیده شده در سنگینی ها می باشد. کسی نمی تواند جای امیرالمؤمنین باشد و این همه صبر و تحمل و آستانه بلند حلم باشد. و بار همه هستی را به دوش بکشد.

_در روایت است که صلوات بر محمد و آل محمد اعتراف به ولایت پیغمبر و اهل بیت او است. در برخی از روایات است که از اعمال امت عیسی و موسی صلوات بر محمد و آل محمد است. این بار را بر شانه حمل کرد و فاطمه زهرا هم این بار را بر شانه حمل کردند. فقط چهارده معصوم زیر این بار رفتند.

_  هر کس فاطمه را دوست داشته باشد از آتش جهنم در امان است. محبت آثاری دارد. و محب آثار محبت را هم قبول می کند و اطاعت می کند. قداست اسم فاطمه را نشکنید. اگر تقوای الهی پیشه کنید خداوند از دری که بسته است بر شما روزی می فرستد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین