عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
جشن میلاد حضرت زهرا(س)با مداحی حاج محسن طاهری و حاج احمد واعظی در حسینیه هدایت
برای تفسیر کلمه کوثر واقعاً نیاز به هیچ کتابی نداریم. ما با کلمه ابتر آخر سوره می توانیم اول سوره را تفسیر کنیم. اولاً این سوره در کل قرآن مجید تک می باشد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن شام میلاد حضرت زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان در حسینیه هدایت برگزار شد. در این مراسم که که با تلاوت قرآن توسط استاد کریم منصوری آغاز شد،حاج محسن طاهری و حاج احمد واعظی به مولودی خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام انصاریان را بخوانید؛

_ یکی از بزرگترین مفسران قرآن که شیعه هم نیست فخر رازی است. ایشان اهل منطقه ری است. آدم بسیار باسوادی بود که تفسیر قرآنش چهل جلد است. ایشان روایتی از وجود مبارک حضرت سیدالشهدا نقل می کند که حضرت فرمودند به تعداد سوره های قرآن از جانب خداوند کتاب نازل شده است. خداوند متعال همه علوم و مطالب و حقایق و حکمت های 113 کتاب قبلی را به قرآن منتقل کرده است.

_ وقتی با قرآن مجید ارتباط برقرار کنیم با همه کتاب های نازل شده ارتباط برقرار کرده ایم. چون کراراً در قرآن است که قرآن تمام حقایق کتاب های آسمانی پیش از خود را تصدیق می کند یعنی در خود دارد.

_ برای تفسیر کلمه کوثر واقعاً نیاز به هیچ کتابی نداریم. ما با کلمه ابتر آخر سوره می توانیم اول سوره را تفسیر کنیم. اولاً این سوره در کل قرآن مجید تک می باشد. یعنی کلماتی که ترکیب و ساختمان این سوره را تشکیل داده در قرآن تکرار نشده است. کلمه اعطینا و کوثر و وانحر و شانئک و ابتر همین یک بار در قرآن آمده است.  

_ ابتر به معنای کسی است که اولاد ندارد که در زبان عرب ها می باشد.برای تفسیر و معنی کلمات، کتاب های غیر شیعه و لغت حقیقت را به انسان نمی گویند و ذهن را آشفته می کنند. آخر آیه در سوره کوثر را باید اول خواند. قریشی ها و مردم مکه و متولیان بت خانه و سران کفر که یکی از امتیازات بالای زندگی را پسر داشتن می دانند، و دختران خود را زنده به گور می کردند. آن ها یک حرف جدیدی آوردند و خداوند را سرزنش می کنند که بی چاره است چون پسر ندارد.

_ در موارد بسیار کمی در قرآن مجید خداوند خود را به خاطر عظمت بی نهایتش و به خاطر آن موردی که می خواسته انجام بدهد و دارای عظمت بوده به صیغه جمع آورده است. که این نحن دلیل عظمت بی نهایت خداوند است. سفارش خداوند در سوره طور که به حضرت موسی بوده که برای همه است و همه را با انا معرفی کرده است که حرف من را گوش بدهید و نماز بخوانید و قیامت آمدنی است. این نحن دلیل این است که خداوند می خواهد به انسان ها تذکر دهد که قرآن عظیم ترین نعمت من است که من این نعمت عظیم را برای شما آورده ام.

_ امام حسین وقتی روز عاشورا سر حبیب ابن مظاهر را در دامن گرفت رو به لشگر کرد و گفت شما کسی را کشتید که هر بیست و چهار ساعت یک بار کل قرآن را ختم می کرد. این ها قدر قرآن را می دانند و خوب قرآن را می شناسند.

_ کسی که ادبیات عرب را می داند و چشمش به انا در سوره کوثر می افتد می داند که بعد از انا یک مسئله عظیمی اتفاق می افتد.

_ عطا در ادبیات عرب یعنی بخشیدن از مقام بالا به یک شخص عزیز و با عظمت است. کوثر از کثیر می آید و کثیر به معنای بسیار می باشد. خداوند می فرماید من می خواهم یک خیر کثیر به تو عطا کنم. کسی نمی تواند در کنار کلمه کوثر عدد بگذارد.تنها کسی که حضرت زهرا شناختند امیرالمؤمنین بود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین