عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
دو خاطره درباره بانوی انقلاب؛
موفقیت امام(ره) یک مقدار زیادی مرهون زندگی آرامی بود که داشتند، درواقع این مهم تعبیر آیه شریفه قرآن است که می فرماید:زنها را برای شما قرار دادیم برای اینکه در کنار آنها آرامش بگیرید.»
عقیق:در آستانه برگزاری همایش بانوی انقلاب و ضرورت بازنمایی ابعاد پنهان زندگی و شخصیت بانو خدیجه ثقفی همسر محترمه حضرت امام خمینی(ره) با هدف ارائه الگوی مطلوب سبک زندگی ایرانی - اسلامی دوخاطره از وی را خدمتتان ارائه و شما را به مطالعه آنها دعوت می کنیم.

حجت الاسلام سید مهدی امام جمارانی: خانم با کمال قدرت صحبت کردند

هنگامی که مرحوم حاج احمد آقا فوت کرده بودند، داغ مهمی برای خانم بود. یعنی خاطره آقا مصطفی دومرتبه تجدید شد. همه هم احساس می کردند خانم در این قضیه خیلی ناراحت می شوند، اتفاقاً شاید دو سه روز از فوت مرحوم حاج احمد آقا گذشته بود که  حسن آقا به من خبر دادند و گفتند: «امروز باشید که آقای خامنه ای برای دیدن خانم اینجا تشریف می آورند.»

شب هم بود، رفتیم. ایشان تشریف آوردند خدمت خانم. در آن جلسه من احساسم این بود که خانم  مثلاً در اینجا اظهار تأسف و تأثر و گریه کنند ابداً خانم «کان لم یکن شیئاً مذکورا» با کمال قدرت صحبت می کرد.

واقعاً این قدرت روحی عجیب خانم را نشان می دهد، در فوت حضرت امام اصلاً کسی از خانم گریه ندید و حتی خانمهایی که از مسئولین نهادها خدمت خانم می آمدند، خیلی ها گریه می کردند و خانم به آنها تسلیت می گفت و آنها را تسلی می دادند و نمی گذاشت آنها گریه کنند. ایشان خیلی قدرت روحی خوبی داشتند. بی جهت نبود که امام اینقدر به خانم اهمیت می داد و بزرگ می شمرد.

آیت الله محمدرضا رحمت: موفقیت امام(ره) مرهون آرامش در خانه

خانم از ابتدایی که با امام(ره) زندگی کرد با توجه به همه مشکلات سیاسی جامعه، آن هم در زمان ظاغوت بود، بسیار با بردباری سختی ها را پشت سرگذاشت و همواره در کنار امام (ره) بود.

موفقیت امام(ره) یک مقدار زیادی مرهون زندگی آرامی بود که داشتند، در واقع این مهم تعبیر آیه شریفه قرآن است که می فرماید: زنها را برای شما قرار دادیم برای اینکه در کنار آنها آرامش بگیرید.»


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین