عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
علامه کورانی؛
یک روحانی برجسته لبنانی گفت: آل سعود به عمد می‌خواهد پای ایران را به یمن باز کند و هدفش این است که با ورود ایران به کارزار یمن، جنگ را دعوای عرب و عجم مطرح کند و به این وسیله چهره ایران میان مسلمانان تخریب شود.

عقیق:بعد از هجوم وحشیانه عربستان سعودی به یمن و کشتار مردم مسلمان و مظلوم این کشور، همچنین هتک حرمت دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده، موجی از اعتراض‌ها نسبت به حکومت استبدادی آل‌سعود راه افتاده است. در این میان گروهی از فرصت استفاده کرده و با تقلیل این اعتراض‌ها به دعوای عرب و عجم سعی در منحرف‌کردن اصل اعتراض‌ها دارند. در این باره با علامه علی کورانی از علمای مبارز لبنانی و از اساتید مهدویت گفت‌وگو کردیم.

وی با اشاره به اینکه بر همه روشن و واضح است که وهابیت و آ‌ل‌سعود به دنبال تفرقه و اختلاف در جهان اسلام است، افزود: اکنون وهابی‌ها در امور خویش به بن‌بست رسیده‌اند، سیاست‌های آل‌سعود در سال‌های اخیر در کشورهای عراق، سوریه، لیبی و ... شکست خورده است اما همچنان این سیاست را در یمن دنبال می‌کنند.

کورانی با بیان اینکه عربستان، ایران را به تجهیز یمن و حضور در این کشور متهم می‌کند، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که خود یمنی‌ها در برابر تجاوز سعودی‌ها ایستاده‌اند، عربستان برای این وارد یمن شد تا ایران را وارد جنگ ناخواسته کند، فهم عربستان تا این حد است و برای همین روی تبلیغات منفی و ضد ایرانی مانور می‌دهد و می‌گوید ایران، عراق و سوریه را اشغال کرده است و نباید در امور عرب دخالت کند! این در حالی است که ایران حمایت معنوی خود را از اعراب این کشورها برای حفظ تمامیت ارضی کشورشان و حمایت از عزت مسلمانان انجام داده است.

وی ضمن اشاره به عقده‌های خفته آل‌ سعود از ایران گفت: عربستان می‌خواهد ایران را به بازی بکشاند، الحمدلله ایران لزومی نمی‌بیند که خودش را وارد این معرکه کند و به زودی به فرموده مقام معظم رهبری شاهد شکست مفتضحانه عربستان خواهیم بود، آن‌ها به عمد می‌خواهند پای ایران را به یمن باز کنند و هدفشان این است که با ورود ایران به کارزار یمن، جنگ را دعوای عرب و عجم جلوه دهند و چهره ایران را میان مسلمانان تخریب کنند.

این کارشناس مهدویت ابراز داشت: یمنی‌ها مبارز و غیور هستند و می‌توانند از کشورشان دفاع کنند. امیدوارم با ورود یمنی‌ها به عربستان، کل عربستان از سیطره آل‌سعود پاک شود، چون وهابیت هم اکنون در مقابل مسلمین قرار گرفته است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین