عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
مولودی خوانی کربلایی سید رضا نریمانی در هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان
همه کسانی که یک چیزی داشتند و ماندگار شدند ارتباطی با حضرت زهرا داشتند. کسانی که معرفت دارند این را خوب متوجه می شوند که بدون محبت حضرت به هیچ چیزی نمی رسند...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام باقری و مولودی خوانی کربلایی سید رضا نریمانی در هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام باقری را بخوانید؛

_ وقتی می گویند که روز زن است صرف این که دور هم جمع شویم و جشنی بگیریم نیست. یک رمزی در این نام گذاری ها وجود دارد. یکی از نکات مهمی که در نامگذاری مناسبت روز زن وجود دارد اهمیت نقش زن و نقش مادر است.

_ مطالعات روانشناسی این را ثابت کرده که جنس زن و جنس مادر نسبت به جنس مرد فوق العاده تأثیر مثبت و منفی بیشتری دارد. اگر کسی خوب دقت کند خداوند دوازده خصوصیت در درون زن قرار داده که در درون مردها نیست. و به خاطر این دوازده نقش زن و مادر در جامعه فوق العاده می باشد.

_ کسی که فرهنگ را فرهنگ می کند مادران می باشند. اگر مادر درست نباشد اجتماع نمی تواند خوب باشد. بزرگترین دانشمندان ممکن است یک ابزار بسیار پیچیده را بسازند اما هیچ یک اهمیت این را ندارد کسی یک انسان والا به وجود بیاورد و آن را تربیت کند.

_ اگر همه دانشمندان عالم جمع شوند به اندازه یک مادر ارزش ندارند. مادر می تواند انسان را به بار بیاورد. ارزش مادر در تربیت انسان است.الگوی زن اسلامی باید حضرت زهرا باشد. ما اگر بخواهیم چهارچوب نظام حفظ شود باید زن نقش خود را بشناسد و زن باشد.

_ آشنایی با فضائل و مقام و منزلت حضرت زهرا بسیار مهم است. پیامبر حضرت زهرا را سیب بهشتی معرفی کرده است. کارشناسان بهداشتی برای پایین آمدن تب بدن سیب بهترین دارو است. در روایت است که اگر مردم می دانستند که در سیب چه خاصیتی وجود دارد همه مریضی های خود رابا سیب درمان می کنند. همان طور که سیب حرارت بدن را کاهش می دهد حضرت زهرا آتش جهنم را بر محبین حرام می کند.

_ محبت حضرت زهرا سرمایه بزرگی است. در روایت است که دنیا برای نشان دادن مقام حضرت زهرا و درک این مقام بسیار کم است به همین دلیل است که قبر ایشان پنهان است. معرفت حضرت روز قیامت نشان داده می شود.

_ مرکبی که حضرت زهرا را در روز قیامت به بهشت حمل می کند ظاهر و باطنش پیداست. ظاهرش  بخشش الهی است و باطنش رحمت الهی است. کسی که می خواهد روز قیامت مورد شفاعت قرار بگیرد باید یک ارتباطی با حضرت زهرا داشته باشد.

_ کسی که می خواهد روز قیامت عفو و بخشش الهی شامل حالش شود باید ارتباطی با حضرت زهرا داشته باشد.. همه کسانی که یک چیزی داشتند و ماندگار شدند ارتباطی با حضرت زهرا داشتند. کسانی که معرفت دارند این را خوب متوجه شدند که بدون محبت حضرت به هیچ چیزی  نمی رسند.

_ اگر کسی می خواهد بصیرت پیدا کند باید به حرف رهبری و امام خمینی گوش داد. کسی که می خواهد قدم به قدم رهبری و ولایت باشد نمی تواند بدون گوش دادن به سخنان رهبری میسر نمی باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین