عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
رادیو «زائر» مشهد با پخش برنامه هر روز از ساعت 11 تا 13 از صدای مرکز خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در مراسم افتتاح این رادیو با اشاره به  ظرفیت 25 میلیون زائر بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، ایجاد فضاهای معرفتی و تعقلی را یک ضرورت دانست و گفت: مشهد الرضا به مثابه پایگاه معنوی اندیشه های جهان تشیع مطرح است و ارتقای فرهنگ زیارت و معرفت افزایی از مهمترین اهداف راه اندازی رادیو زائر است.

وی همچنین با اشاره به افزایش  پخش و تولید بخش زیارت سیما از ساعت 10:30 تا 14  ،  ابراز امیدواری کرد در آینده بتوانیم با اخذ مجوزهای لازم، بخش های زیارت سیما به شبکه ای ملی تبدیل شود و رادیو زائر نیز در بستر مستقلی فعالیت نماید که این مهم نیازمند همکاری و هماهنگی مدیران ارشد دستگاه های مرتبط استان نظیر آستان قدس رضوی، استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی است.

به گفته مصطفی اعلمی مدیر تولید صدای مرکز خراسان رضوی رادیو زائر در قالب جدید رادیویی mc ،(master control ) تهیه و پخش می شود که چارچوبی پیامی دارد که شامل بسته های ضبط شده از قبل آماده شده با محتوای اطلاع رسانی و آموزش است.

وی گفت: آداب زیارت ،تبیین احکام، معرفی نهادهای خدمت رسان به زائران حرم مطهر رضوی، اماکن زیارتی، مستند سازی و بخش های مختلف حرم مطهر، نگاه کارشناسانه به زیارت نامه ها از جمله بخش های مختلف بخش زیارت است که هر روز از ساعت 11 الی 13 پخش خواهد شد.

مدیر تولید صدای خراسان رضوی افزود: ورود و خروج زائرین، سوغاتی مشهد، تهیه و پخش داستانک هایی درباره زیارت، گزارش زنده از حرم با زائران حرم مطهر رضوی، قطعات سخنرانی شخصیت های معروف و وعاظ و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، هم خوانی و جمع خوانی ها و ... در فضای با نشاط معنوی در بخش زیارت رادیو مشهد گنجانده شده است.

اعلمی با اشاره به اینکه با محور زیارت ارتباط های مستقیم و غیر مستقیم رادیویی با مراکز قم و شیراز و ... خواهیم داشت افزود: محور اصلی بخش زیارت و برنامه سازی رادیو، به سبب هم جواری با بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، حرم مطهر رضوی خواهد بود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین