عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در جلسه هماهنگي روحانيون كاروان‌هاي عتبات عاليات در كربلا پنج راهبرد اساسي و مورد نياز سير و سلوك زايران كاروان‌هاي عتبات را تشريح كرد.
عقیق: نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، با تاكيد بر اهميت نقش روحانيون كاروان‌ها در سفر عتبات و در اختيار داشتن فضايي مناسب در طول سفر و همراهي با كاروان زايران، اظهار داشت: يكي از راهبرد‌هاي اساسي براي سير و سلوك كه بايد در دستور كار همه روحانيون كاروان‌ها قرار بگيرد آنست بايد زايران را از شك به يقين برسانند.
وي در تشريح اين راهبرد اساسي گفت: بسياري از افراد در اعتقادات و باورهاي خود به باور قلبي نرسيده اند و فرصت اين سفر معنوي براي تبديل اين شك به يقين بسيار مناسب است.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني دومين راهبرد اساسي روحانيون كاروان‌ها در اين سفر معنوي را از ريا به اخلاص رساندن عنوان كرد و گفت: يكي از مسايل مهم اخلاص در عمل است كه بايد از ريا كه باظل كننده عمل است اجتناب و اخلاص را سر لوحه كار خود قرار دهند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، وسيله دانستن دنيا را راهبرد اساسي ديگري دانست كه بايد در اين سفر روحانيون تمرين عدم دلبستگي به دنيا را در ميان زائران رواج دهند تا زائر امام حسين(ع) از دنيا زدگي دور شود و بتواند در اين سفر آمادگي خدايي شدن را داشته باشد.
راهبرد اساسي ديگري كه در اين جلسه از سوي حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مطرح شد، تبلور تواضع و فروتني است و بايد زائرين از كبر و خودخواهي اجتناب كنند .
وي در ادامه، آخرين راهبرد اساسي مورد توجه زائران عتبات عاليات را دوري از غل و غش برشمرد و افزود: بايد از غش اجتناب كرد و راه خلوص و يكرنگي را پيشه كرد.
وي ادامه داد: رسول خدا اين ۵ راهبرد اساسي را براي همه مبلغان ديني وضع كرده است كه سند آن در كتاب مستدرك الوسايل است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در ادامه تذكراتي را براي روحانيون مطرح كرد و با استناد به روايات خواستار بيان مطالب به صورت كوتاه و قابل فهم، اخلاق خوب و نيكو و ايجاد انگيزه و آموزش واجبات و تاكيد بر انجام آنها شد.
وي همچنين چند نمونه از احكام مورد ابتلاي زائران عتبات عاليات را تشريح كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین