عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۷
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني تصريح كرد: يكي از ويژگي‌هاي امام حسين (ع) اين است كه كشتي نجات او از همه كشتي‌ها وسيع‌تر و سرعت آن بيشتر و داراي نورافكن قوي است كه مي‌تواند جامعه بشري را نجات بخشد.
عقیق:هشمين هم‌انديشي دانشجويي دانشگاه‌هاي استان تهران، مركزي و فارس، با حضور نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، برگزار شد.
براساس اين گزارش، اين هم‌انديشي كه در هتل الجوهره محل استقرار بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي برگزار شد، در خصوص مباحث فرهنگي و زيارتي بحث و تبادل نظر شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در اين هم‌انديشي اظهار داشت: شما عزيزان كه به عنوان دانشگاهي به اين سفر معنوي آمده‌ايد بايد بدانيد كه چه هدفي را دنبال مي‌كنيد و در اين سرزمين به دنبال چه هستيد.
وي با بيان اين كه خداواند براي برخي از اماكن مذهبي مسجدالحرام و برخي از زمان‌ها مانند ليالي قدر ويژگي‌هاي خاصي را قائل شده است، افزود: حرم امام حسين (ع) نيز داراي اختصاصاتي است، مثلا خوردن هر گلي حرام است، اما خوردن تربت امام حسين (ع) براي شفاء جايز است.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني تصريح كرد: يكي ديگر از ويژگي‌هاي امام حسين (ع) اين است كه كشتي نجات او از همه كشتي‌ها وسيع‌تر و سرعت آن بيشتر و داراي نورافكن قوي است كه مي‌تواند جامعه بشري را نجات بخشد.
وي با تاكيد بر لزوم استفاده حداكثري از اين سفر و مغتنم شمردن آن اظهار داشت: بايد از اين سفر معنوي به گونه‌اي استفاده كنيد كه زندگي شما متحول شود، يعني سوغات و هديه سفر كربلاي دانشگاهيان بايد تحول فكري و فرهنگي در زندگي‌شان باشد و در دانشگاه خود موجب تحول فرهنگي و حاكميت انديشه حسيني باشيد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، با بيان معناي «ثار‌الله» امام حسين(ع) اظهار داشت: انتقام خون امام حسين(ع) در چندين نوبت صورت گرفته كه علاوه بر انتقام مختار در زمان رجعت نيز انجام مي‌شود و در قيامت خداوند از آنان انتقام خواهد گرفت.
وي با مهم شمردن زيارت امام حسين(ع) خاطر نشان كرد: در روز عرفه خداوند قبل از اينكه به زايران خويش در عرفات عنايت كند به زايران امام حسين(ع) عنايت خواهد كرد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین