عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
"غلامرضا رضايي" سرپرست دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت درعربستان سعودي در خصوص روند درمان آيت‌آلله خوشوقت گفت: آيت الله خوشوقت كه براي اداي عمره مفرده هفته گذشته به مدينه منوره مشرف شده‌بودند، پس اززيارت قبر پيامبر (ص) و ائمه بقيع(ع) جهت انجام مناسك عمره و زيارت بيت الله الحرام راهي مكه مكرمه شدند.
عقیق: غلامرضا رضايي" سرپرست دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت درعربستان سعودي درباره روند درمان آيت‌آلله خوشوقت گفت: ايشان در ابتداي سفرشان به مكه مكرمه به علت بالا بودن قندخون و نارسائي تنفسي، كليوي و قلبي در بيمارستان ملك فيصل مكه بستري و در اتاق ICU تحت مراقبت‌هاي ويژه پزشكي قرار دارند.

وي افزود: اينجانب در كنار پزشكان معالج بيمارستان مذكور و مدير مركز پزشكي آقايان دكتر شمشادي و دكتر ممتاز از همان روز اول چندين نوبت در بيمارستان حضور يافته و از روند درمان كسب اطلاع نموده‌ام.

رضايي اعلام كرد: هم اينك حال ايشان خوب است. البته روز گذشته قبل از ظهر با افت فشارخون روبرو بوديم كه بحمدالله از ساعت 14 به بعد اين مشكل مرتفع گرديد و اكسيژن خون ايشان خيلي خوب است.

وي همچنين گفت: نارسايي تنفسي و كليوي ايشان با حضور پيوسته پزشكان و انجام چندين نوبت آزمايش، دادن دارو و انجام دياليز در حال مداوا است. همچنين تنفس و فشارخون ايشان با كمك دستگاه و دارو كنترل ميشود. البته جداسازي دستگاه از ايشان منوط به حصول اطمينان از اثربخشي دارو و توانايي ايشان خواهد بود.

رضايي افزود: آيت الله خوشوقت بي هوش نيستند اما به علت نصب دستگاه و لوله گذاري در مجراي تنفسي بر اساس نظر متخصصان، داروي بي حسي و آرام‌بخش مي‌گيرند تا بتوانند وجود لوله در مجراي تنفسي را تحمل نمايند.

وي اعلام كرد: خدمات دهي در بيمارستان بر اساس نظر كارشناسان و مشاهدات ما بسيار خوب است وبا نظر متخصصان امر با دستگاه مدرن CVVH كه نوع پيشرفته دستگاه دياليز است، كار دياليز انجام مي‌شود.

رضايي همچنين گفت: در نظر داريم در امر درمان آيت الله خوشوقت و مشاوره پزشكي از متخصصان بنام عربستان استفاده نماييم و امروز از يكي از متخصصين و استادان نفرولوژي دانشگاه عبدالعزيز جده براي معاينه و نظارت بر روند درمان حاج آقا و ارائه نظرات كارشناسي در بيمارستان ملك فيصل حضور خواهند يافت.

رضايي در خاتمه اشاره كرد: مسئول و پزشكان مركز پزشكي حج در بيمارستان بسيار فعال عمل مي‌كنند و اينجانب بطور دائم بر روند درمان اين بزرگوار با حضور چند نوبته در بيمارستان نظارت دارم.


منبع: خبرگزاری حج
211007  

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین