عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
مدیرکل تشکلهای فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی کشورخبر داد:
معممی مقدم افزود: معدود تخلفاتی که پس از نظارت بر عملکرد هیئت مذهبی کشف می شود، ‌مربوط به اشعار سخیف است.

عقیق: مدیرکل تشکلهای فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی کشور از فعالیت بیش از 80 هزار هیئت مذهبی در کشور خبر داد و گفت: در این راستا 14 هزار انجمن اسلامی،4 هزار کانون فرهنگی در کشور فعالیت می کنند.

رضا معممی مقدم در گفتگویی افزود: دراین راستا در کشور 52 هزار مداح در کشور فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت حکومت دینی و اسلامی در تمام مقتضیات زمانی در مقابل جبهه کفر دشمن ایستادگی کند و جبهه حق را در جهان ماندگار کند.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، گفت: اغلب تخلفات صورت گرفته در هیئت مذهبی مربوط به تشکلهای غیرمجاز و فاقد مجوز است.
 
معممی مقدم افزود: معدود تخلفاتی که پس از نظارت بر عملکرد هیئت مذهبی کشف می شود، ‌مربوط به اشعار سخیف است.

مدیرکل تشکلهای دینی و فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور وجود هیئت مذهبی و تشکلهای دینی را در خنثی کردن فتنه های دشمن بسیار موثر اعلام کرد و گفت:در این راستا باید فعالان فرهنگی بیش از بیش تلاش مضاعف خود را در حوزه فرهنگی قرار دهند و بر این امر توجه داشته باشند که در مسیر درست قرار گرفتن نیازمند تعامل فعالان فرهنگی است.

مقدم تاکید کرد: باید نقشه راه برای هیئت مذهبی و تشکلهای دینی و فرهنگی تدوین شود چرا که این نقشه راه رسیدن به قله های اقتدار و پیشرفت در حوزه های فرهنگی و دینی را به دنبال دارد.

وی در ادامه افزود: در ایام الله دهه فجر امسال 150 هزار برنامه توسط این تشکلها در کشور اجرا می شود.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، یادآور شد: در راستای جلوگیری از هر گونه تخلف در هیئت مذهبی نظارت کامل بر این تشکلها در دستور کاری سازمان است.

معممی مقدم تصریح کرد: هیئت مذهبی نقش منحصر به فردی دارند بنابراین باید آنها رصد شوند و این امر مهم بر اساس شبه هیئت مذهبی رصد می شوند و برخورد صورت می گیرد.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، گفت: بعضی از هیئت مذهبی هستند که از سازمان مجوز می گیرند ولی شبه هیئت هستند.  

معممی مقدم افزود: این مراکز و نهادهای مذهبی و فرهنگی توانسته اند با حضور فعال و گسترده خود در تمام صحنه های انقلاب و نظام اسلامی، به مردم در طی مسیر حرکت تعیین شده برای انقلاب اسلامی از سوی امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب کمک کنند.

وی با بیان اینکه این مراکز نیز همگام با انقلاب برای رشد و تعالی و تحقق آرمانهای متعالی نظام اسلامی گام برداشته اند این نهاد ها را در تلاش برای رسیدن به فرآیندی تخصصی تر برای پیمودن این مسیر عنوان کرد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

211001

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین