عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
مجاهدی:
پدر شعر آئینی کشور گفت: مرحوم علی آهی در تألیف آثار خود با مراجعه به متون متقن ولایی و تاریخی اسلام، مفاهیم مورد نیاز جامعه مداحان کشور را رصد و آنها را تقریر می‌کرد.
عقیق:محمدعلی مجاهدی، شاعر پیشکسوت حوزه شعر آئینی درباره شخصت مرحوم علی آهی گفت: مرحوم استاد علی آهی به حق اسوه اخلاق حسنه و دارای شیوه رفتاری کریمانه با ذاکران و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

وی افزود: با توجه به اینکه وی بیش از 60 سال در مسیر فرهنگ گرانسنگ قرآن و عترت فعالیت کرد و در سنگر ذاکران اهل بیت(ع) و شاعران فعالیت‌های چشمگیری داشت. وی همچنین دغدغه‌هایی در رابطه با آسیب‌هایی که به لحاظ محتوایی گریبانگیر آثار منظوم ولایی شده داشت و همین موضوع سبب شد تا از مرحوم آهی شخصیتی دوست‌داشتنی و در عین حال متفاوت با دیگران بسازد.

مجاهدی ادامه داد: وی به چاپ و نشر آثاری دست زد که برای گروه‌های گوناگون شاعران سازنده و مؤثر بود، از جمله «فرهنگ اصلاحات قافیه» را برای شاعران جوان تألیف کرد که دارای حجم کمی است و در رابطه با معرفی حروف قافیه به نگارش درآمده. همچنین شاخصه‌ها و ویژگی‌های آنها در این اثر معرفی شده است.

آهی آغازگر نبود، ولی ادامه‌دهنده بود

وی تصریح کرد: مرحوم آهی در سایر آثار خود نیز با مراجعه به متون متقن ولایی و تاریخی اسلام مفاهیم مورد نیاز جامعه مداحان کشور را رصد و آنها را تقریر می‌کرد و پس از بازنگری، ناشر توفیق پخش آنها را به دست می‌آورد.

پدر شعر آئینی کشور در ادامه گفت: جای خالی این شخصیت دوست‌داشتنی به این زودی‌ها پُرشدنی نیست و داغ درگذشت وی تا سال‌ها بر دل و جان کسانی که در مسیر وی گام برمی‌دارند و فعالیت دارند، خواهد ماند و امیدوارم که خداوند استاد آهی را با اهل بیت(ع) محشور کند.

مجاهدی تأکید کرد: کسانی که در کانون شاعران و مداحان کشور در استان‌های گوناگون انجام وظیفه می‌کنند و یا نهادهایی که شبیه این کانون با عناوین دیگر فعالت دارند، سعی کنند راه و منش این استاد را زنده نگه دارند و با در اختیار گذاشتن خط فکری و دست‌نوشته‌های وی که حاوی نکات برجسته اخلاقی است، نگذارند راه وی به دست فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه وی آغازگر نبود، اما ادامه دهنده بود، یادآور شد: کانون‌های مداحان و شاعران باید در همین مسیر حضور چشمگیری داشته باشند و نگذارند کارهای ناتمام آن مرحوم روی زمین بماند.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین