عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
آغوش او گهواره تو، سینه او سیراب کننده تو و خود او حافظ و نگه‌دارنده تو بود.
عقیق: روزهایی که نزدیک می‌شویم به روز مادر، نگاهی که به دور و برمان بیندازیم به ویترین مغازه‌ها، یا پیامک و پست‌های جدید وایبری و صفحات شبکه‌های مجازی، کلمه‌های خوب درباره مادر، پیشنهاد خرید هدیه برای مادر و ... زیاد می‌بینیم و می‌شنویم و می‌خوانیم.
خیلی خوب است سالی یک‌بار هم که شده یادمان بیفتد مادری داریم، خوب‌تر اینکه یادمان بماند محبت‌ها و زحمات مادر و از همه این‌ها بالاتر فراموش نکنیم احترام به مادر را که حق او را هیچ‌کس نمی‌تواند ادا کند به استناد این فرمایش امام سجاد (ع) که فرمودند:
«حق مادر بر تو این است که بدانى او تو را به مدت ۹ ماه با خود حمل کرده است در حالی که هیچ‌کس حاضر نیست دیگری را این‌چنین بر خود حمل کند و از شیره جانش به تو خورانده است و خوب می‌دانی هیچ‌کس حاضر نیست چنین کاری را انجام دهد.
مادر با تمام وجود؛ با گوش و چشمش؛ با دست و پا، حتی پوست و مو؛ در یک کلام تمام اعضا و جوارحش تو را حمایت کرده و از تو مواظبت نموده است. البته این کار را از روی شوق و عشق انجام داده و رنج و درد و غم و گرفتاری دوران بارداری را به خاطر تو تحمل نموده تا وقتی که خداوند تو را از عالم رحم به عالم خارج انتقال داد و مادر تو را بر زمین نهاد.
بدان این مادر بود که حاضر بود گرسنه بماند و تو سیر باشی؛ برهنه بماند و تو لباس داشته باشی؛ تشنه بماند و تو سیراب باشی؛ در آفتاب بنشیند تا تو در سایه او آرام استراحت کنی؛ ناراحتی را تحمل کند تا تو در نعمت و آسایش به زندگی ادامـه داده و رشد کنی و در اثر نوازش او خواب راحت و استراحت لذت بخش داشته باشی.
شکم او خانه تو و آغوش او گهواره تو و سینه او سیراب کننده تو و خود او حافظ و نگه‌دارنده تو بود. سردی و گرمی دنیا را تحمل می‌کرد تا تو در آسایش و ناز و نعمت زندگی کنی.
پس شکرگزار مادر باش به اندازه‌ای که برای تو زحمت کشیده است؛ و یقیناً نمی‌توانی از او قدردانی کنی مگر به عنایت و توفیق خداوند متعال.»

 
پی نوشت:
رساله حقوق امام سجاد (ع) / باب حقوق ارحام و اقارب
 منبع:سبک زندگی
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین