عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۷
سخنران حرم عباسي:
يكي از عناصر مهم و تاثير گذار در ساختمان شخصيتي انسان مادر است و در قرآن و تاريخ نوعا اين گونه است كه مردان بزرگ پرورش يافته مادران بزرگ هستند.
عقیق:حجت‌الاسلام رضا عبدوس، سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي در جمع زايران اباعبدالله الحسين(ع) گفت: يكي از عناصر مهم و تاثير گذار در ساختمان شخصيتي انسان مادر است و در قرآن و تاريخ نوعا اين گونه است كه مردان بزرگ پرورش يافته مادران بزرگ هستند.
وي افزود: شخصيت بزرگي چون اسماعيل پرورش يافته هاجر ، عيسي مسيح پرورش يافته مريم و دو قهرمان بزرگ حماسه كربلا يعني سيد الشهدا و زينب كبري متاثر از تربيت و پرورش مادري چون فاطمه هستند.
اين سخنران بعثه مقام معظم رهبري اظهار داشت: براي داشتن نسلي خوب ، پاك و صالح بايد همسراني شايسته و بزرگ برگزيد و از همين بابت اميرمومنان از برادرشان عقيل خواستند همسري كه صاحب خصوصيات نيك مانند شجاعت و جوانمردي است را به ايشان معرفي كند چرا كه براي معرفي حماسه ساز دلاوري چون عباس به جامعه بشري ، مادري بزرگ و فداكار لازم است.
وي تصريح كرد: باتوجه به نقش و تاثير بالاي مادر در رشد اخلاقي و تربيتي انسان ، تكريم مقام مادر و حفظ حقوق او در آموزه هاي اخلاقي و تربيتي انسان جايگاه مهمي دارد كه به چند مورد اشاره مي شود.
حجت‌الاسلام عبدوس ادامه داد: رسول مكرم اسلام فرمودند اگر در حين خواندن نماز مستحبي ، پدر انسان را صدا زد بعد از نماز پاسخ پدر داده شود اما اگر مادر صدا زد نماز مستحبي شكسته شود و نداي مادر پاسخ داده شود.
وي افزود: اويس قرني از صحابه پيامبر است كه هيچگاه موفق به ديدار پيامبر نشد و سبب آن خدمت پيوسته و دائمي به مادر بود فقط يكبار با اجازه مادر آمد كه پيامبر نبود و او موفق به ديدار پيامبر نشد.
اين سخنران گفت: براي رشد و ترقي اخلاقي در ضمن انجام واجبات و مستحبات بايد به تكريم والدين و حفظ حقوق آنها توجه ويژه داشت.
شايان ذكر است، مراسم سخنراني و عزاداري از سوي بعثه مقام معظم رهبري، هر شب پس از نماز مغرب و عشاء با حضور زايران ايراني، در سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) در كربلاي معلي برگزار مي‌شود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین