عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت از احتمال بازگشايي مسير سامرا و زيارت امامين عسكريين(ع) براي زايران عتبات عاليات خبر داد.
عقیق: «سعيد اوحدي» با اشاره به بازگشايي مرز شملچه اظهار كرد: با برنامه ريزي‌ها و تلاش‌هاي صورت گرفته مرز شلمچه اوايل نوروز امسال براي انتقال زايران عتبات به كشور عراق بازگشايي شد.
وي در ادامه افزود: در ايام نوروز بيش از ۱۴۰هزار زاير به عتبات مشرف شدند كه اين عدد ۲۵درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.
وي با بيان اينكه ۹۰هزار زاير به صورت زميني به عتبات اعزام شدند اظهار كرد: ۶۵هزار زاير از طريق مرز مهران، ۱۵هزار زاير از طريق مرز چزابه و ۱۰هزار زاير از طريق مرز شلمچه كه به تازگي بازگشايي شده است در ايام نوروز به عتبات عاليات تشرف يافتند.
اوحدي تصريح كرد: علي رغم فضاي امنيتي و درگيري متجاوزان بعثي و تكفيري، خوشبختانه ارائه خدمات به زايران از سوي سازمان حج و زيارت مناسب بوده است.
رئيس سازمان حج و زيارت به بازگشايي مسير سامرا اشاره و تاكيد كرد: اميدواريم با پيروزي‌هاي اخير ارتش عراق در تكريت و با توجه به آزادسازي جاده سامرا و پاكسازي اين مسير از متجاوزين تكفيري، با اعلام رسمي مراجع امنيتي در عراق زمينه سفر زايران ايراني به سامرا فراهم شود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین