عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
در جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي عتبات مطرح شد؛
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي عتبات، وحدت را اصل اساسي در جهان اسلام دانست و بر همدلي بيشتر ميان ملت ايران و عراق تاكيد كرد.
عقیق:جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي به عتبات، در هتل الجوهره محل استقرار بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه حجت‌الاسلام والمسلمين حسين بازقندي(بهجتي) نماينده بعثه مقام معظم رهبري دركربلاي معلي به بيان برخي از نكات اخلاقي و مباحث كاربردي پرداخت و از روحانيون و مداحان كاروان‌ها خواست كه به سياست‌هاي ابلاغي از سوي اين نهاد توجه جدي داشته باشند.

وي استفاده از بلندگو در هنگام حضور كاروان‌ها در كربلاي معلي و نجف اشرف را ممنوع دانست و اعلام كرد: از شما عزيزان به عنوان روحانيون و مداحان كاروان‌ها مي‌خواهيم به اين بايسته‌ها كه اعلام مي‌شود حتما جامعه عمل بپوشانيد.

در ادامه اين جلسه حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، به بيان برخي مباحث فقهي و مبتلا به پرداخت و اظهار داشت: بيان احكام مبتلا به براي زايران كاروان‌ها امري ضروري است كه نبايد از آن غفلت كرد.

وي از روحانيون و مداحان كاروان‌ها خواست كه در بيان احكام دقت داشته باشند و ادامه داد: احكام فقهي ظرافت خاصي دارد كه نبايد از اين ظرافت‌ها غفلت كرد و اگر مساله شرعي مختص بانوان از شما روحانيون پرسيدند، حتما آن را به مبلغان خواهر ارجاع دهيد.

حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني از روحانيون و مداحان كاروان‌ها خواست كه بر وحدت و همدلي بيشتر ميان زايران ايراني و عراقي تلاش كنند و افزود: عتبات مركز وحدت شيعيان و مسلمانان جهان اسلام است و بايد كاري كرد كه ميان مردم ايران و عراق وحدت بيشتري صورت گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود صبوري را كليد حل تمامي مشكلات برشمرد و از مسؤولان فرهنگي كاروان‌ها خواست در انجام كارهاي زايران تمام تلاش خود را به كار ببندند و صبوري بيشتر خرج دهند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین