عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
مسابقه بین‌المللی هنری با موضوع عاشورا موسوم به «جایزه ابتکار حسینی» با استقبال چشمگیر هنرمندان و عکاسان مناطق شیعه‌نشین عربستان، بحرین، لبنان، هند و بسیاری از هنرمندان عراقی مواجه شده است.
عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان حسینی، این مسابقه بین‌المللی هنری با موضوع عاشورا و مراسم اربعین حسینی و تحت عنوان «جائزة الابداع الحسینی»(جایزه ابتکار حسینی) و به همت کانون پرورش جوانان وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
این مسابقات با هدف تقویت ابداعات و مهارت‌های جوانان در حوزه عکاسی، طراحی، خوشنویسی و تذهیب برگزار می‌شود و تاکنون هنرمندان و عکاسانی از شهرهای شیعه‌نشین قطیف و احساء عربستان، لبنان، هند، بحرین و هنرمندانی از عراق در این مسابقات شرکت و آثار خود را ارسال کرده‌‌اند.
جمال‌الدین الشهرستانی، ناظر فنی کانون پرورش جوانان وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) عنوان کرد: تاکنون بسیاری از هنرمندان کشورهای عربی آثار خود در زمینه عکس، طراحی‌ و خشنویسی برای ما ارسال کردند.
وی افزود: علاقه‌مندان تا 31 فروردین‌ماه فرصت دارند که آثار خود را طبق شرایط و ضوابط اعلام‌شده ارسال کنند و در پایان 9 نشان طلا به نفرات برتر اهدا خواهد شد.
لازم به ذکر است، تمامی عکس‌ها و آثاری که برای شرکت در این مسابقه ارسال می‌شود؛ در نمایشگاهی به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب(س) در 15 رجب در بین‌الحرمین به مدت 5 روز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
علاقه‌مندان باید عکس‌ها، آثار خوشنویسی، طراحی‌ و تذهیب‌های خود مربوط به عاشورا و مراسم اربعین امام حسین(ع) را به پست الکترونیک m.alshbab@yahoo.com ارسال کنند و یا این که آثار خود را به صورت حضوری به مرکز پرورش جوانان وابسته به آستان حسینی در خیابان «السدره» کربلا تحویل دهند.
از جمله شرایط شرکت در این مسابقات این است که سن افراد باید کمتر از 35 سال بوده و تنها در یکی از رشته‌های این مسابقه شرکت کنند؛ اثر ارسالی نیز فقط باید با موضوع عاشورا و اربعین امام حسین(ع) باشد.

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین