عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
رئیس سازمان حج و زیارت از لغو تشرف بدون نوبت زائران بالای ۸۰ سال به حج خبر داد.
عقیق: سعید اوحدی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سوالی در زمینه برنامه این سازمان برای جلو انداختن حج زائران بالای ۸۰ سال به کجا رسید؟ اظهار داشت:‌ تا ۴ سال گذشته مصوبه‌ای در شورای برنامه‌ریزی بعثه وجود داشت که افراد بالای ۸۰ سال بتوانند بدون نوبت برای حج مشرف شوند.

وی اضافه کرد: براساس استفتائاتی که اخذ شد تصمیم بر این گرفته شد که چه تضمینی است که فرد ۸۰ ساله‌ای که اولویتش نرسیده و به دلیل باز نبودن مسیر برایش به شکلی مستطیع به حساب نمی‌آید زیارتِ این فرد را جلو بیاندازیم و جای فردی را بگیرد که اولویت داشته و مستطیع است.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: چه تضمینی وجود دارد که در یک سالی که آن فرد مشرف می‌شود، حادثه‌ای برای فرد مستطیع و دارای اولویت پیش نیاید که اگر حادثه‌ای پیش بیاید شرعاً حج آن فرد هم به عهده سازمان حج می‌شود که این کار را کرده و هم بر عهده فردی می‌شود که به جای وی مشرف شده است.

اوحدی گفت: بر همین اساس این تسهیلات و مصوبه لغو شده و امروز صرفا در سازمان حج و زیارت افرادی که در اولویت هستند مسطیع هستند و آنها مشرف می‌شوند و هیچ برنامه‌ای برای زائران مسن یا بیمار در حج تمتع داریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین