عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸
تولیت مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج):
حجت الاسلام والمسلمین احمدی گفت: کلام علمایی مانند علامه حلی، مقدس اردبیلی، آیت الله خویی و ... در نتیجه اخلاص، تقوا و خداترسی آنان در قلوب مردم اثر داشت.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین عیوضعلی احمدی، مسئول مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهرری در گفتگویی گفت: طبق کلام امام زمان (عج) مردم باید در زمان غیبت برای اطلاع از وظایف و آشنایی با احکام دین به علما به عنوان مخلصان انبیا مراجعه نمایند. لذا همواره شیعیان ارتباط نزدیکی با علما و روحانیون داشته و دارند.

وی با بیان اینکه حضور در خدمت علما و حتی نگاه به چهره آنان، اجر و ثواب بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: رجلی از اهل انصار از پیامبر (ص) پرسید: اگر پیکر مسلمانی را تشییع می کردند و همزمان، مجلس علمی برقرار بود، به کدام یک از این دو مجلس بروم؟ پیامبر (ص) فرمودند: اگر به اندازه کفایت در تشییع پیکر حضور یافتند حضور در مجلس عالم، هزار بار برتر از تشییع جنازه است.

تولیت مدرسه علمیه حضرت ولیعصر با بیان اینکه امام صادق (ع) فرمودند: یا عالم باش یا شاگرد عالم و یا اهل علم را دوست داشته و با آنها مراوده داشته باش که در غیر این صورت هلاک می شوی، اظهار داشت: کلام علما به دلیل اخلاص، تقوا و بهره مندی از علم دینی در مردم اثر دارد.

وی ادامه داد: عالمی که اهل تقوای الهی، مطیع ولایت و پرهیزکار باشد جزو شافعان روز قیامت بوده و مصداق این روایت خواهد بود که «مداد العلماء افضل من الدماء الشهدا».

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه مراد از عالم، شخصی است که رفتارش با گفتارش یکسان بوده و تحت تاثیر حب دنیا قرار نگیرد، گفت: بزرگترین درد انسانی غفلت است و متاسفانه برخی از طلاب در تحصیل علم غفلت می کنند.

وی افزود: امام صادق (ع) به عمران بصری می فرماید علم به کثرت تعلیم و تعلم نیست بلکه به نوری است که خداوند در قلب هر کسی که بخواهد وارد می آورد (مراد از نور در اینجا بصیرت است).

تولیت مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) با تاکید بر اینکه اخلاص، تقوا و خداترسی عامل نفوذ کلام علمایی مانند مقدس اردبیلی، علامه حلی، آیت الله خویی و امثالهم در مردم بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز تهران از استاد مبرز اخلاق خالی است زیرا در 30 سال اخیر حوزه علمایی مانند آیات عظام بهجت، جوادی آملی و ... تربیت نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در پایان تصریح کرد: رمز رسیدن برخی از علما به مقامات عالی معنوی و عرفانی، اعتقاد و عمل به دانسته هایشان است.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین