عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
تعجب است که با این همه پیشرفت‌های علمی وطبی تاکنون نتوانسته‌اند سرطان را علاج و یا از آن جلوگیری کنند!
عقیق:تعجب است که با این همه پیشرفت‌های علمی وطبی تاکنون نتوانسته‌اند سرطان را علاج و یا از آن جلوگیری کنند!
 
آیت‌الله بهجت می‌فرمایند: «تعجب است که با این همه پیشرفت‌های علمی وطبی تاکنون نتوانسته‌اند سرطان را علاج و یا از آن جلوگیری کنند و یا ان که بفه‌مند از چه حاصل می‌شود. می‌گویند: عراق و مناطقی که نخلستان دارد و خرماخیز است مبتلایان به سرطان نادر هستند. یکی از اطبا مدعی بود که دارویی کشف کرده است که سرطان را درمان کند و گفته است که آن را از قانون شیخ ابوعلی سینا برگرفته است و عمده اجزای آن شیره خرما است.»

این اشاره آیت‌الله بهجت به خاصیت ضدسرطانی خرما بسیار به جا و درست است؛ چرا که امروزه نقص منیزیم در بدن زمینه را برای ابتلا به بیماری سرطان فراهم می‌کند و خرما مقدار فراوانی منیزیم دارد که وقتی مصرف می‌شود احتیاج بدن را دفع می‌کند به همین دلیل است که اعراب و صحرانشینان با اینکه در فقر به سر می‌برند به دلیل خوردن خرما مبتلا به سرطان نمی‌شوند.

در احوالات شیخ حسنعلی نخودکی آمده است که بیماران خود را با انجیر و خرما درمان می‌کردند.

چه کسانی کمتر خرما بخورند؟
نباید در خوردن خرما به دلیل دارا بودن قند فراوان افراط کرد، در این صورت کسانی که لوزالمعده حساس دارند و یا آن‌هایی که بیماری قند در خانواده دارند باید کمتر خرما میل کنند.

از خواص دارویی دیگر که در کتب طب آمده این است که خرما برای التهابات روده و معده سودمند و برای درمان سرفه خشک و التهابات ریوی و تهییجات مجاری ادرار مفید است.

خرمای نرسیده و ترش در جریان خون و جلوگیری از اسهال و اصلاح لثه‌های دندان بسیار موثر است. خرمای رسیده تازه، قوه بینایی را تقویت کرده و درمان درد مفصل و سیاتیک است. جوشانده رطب در شیر سینه را نرم می‌کند و از سرفه و احتقان* می‌کاهد. خرما همچنین دارای گوگرد، فسفر، کلسیم، آهن، ویتامین‌های آ، بی، سی و قند و سلولز است.

در حدیثی از امام علی (ع) نقل شده است که: «کام دهان کودکان خود را با خرما بگشایید، چون پیامبر در مورد حسن (ع) و حسین (ع) نیز چنین کرد.»

* احتقان: درد شکم گرفتن از بند آمدن بول.

پی نوشت:
در محضر بهجت، نسخه شفابخش خرما، توصیه‌های پزشکی عارفان، طب‌الکبیر.
منبع:فردا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین