عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
در اکتبر سال گذشته پلیس فرانسه در راستای طرح مبارزه با تروریسم در تمام فرانسه حدود 12 نفر را بازداشت کرد که در میان آن ها سه شهروند فرانسوی تازه مسلمان نیز دیده می شود.
عقیق: روزنامه نیویورک تایمز آمریکایی نوشت: سالانه حدود 150 نفر دین اسلام را می پذیرند و برای این گروه از تازه مسلمانان مراسمی در مسجد « الصحابه» در منطقه کریتا واقع در پاریس گرفته می شود.
 
 در مسجد منطقه و در میان افرادی که برای برپایی نماز جمعه حاضر می شوند، گروهی از جوانان کاتولیک نیز دیده می شوند که ردایی بلند بر تن می کنند.
 
در ادامه گزارش آمده است: با وجود آن که دولت فرانسه و ساکنان آن نسبت به اسلام و مسلمانان به دیدی دشمنانه می نگرند اما میزان افراد عادی و کارشناسانی که به مساله اسلام و مسلمانان اهمیت می دهند نسبت به 25 سال گذشته دو برابر شده است
مسوولین مبارزه با تروریسم در طول سال های اخیر هشدار داده بودند که مسلمانان جدید بزرگ ترین خطر تروریستی هستند؛ زیرا نومسلمانان دارای ملیت غربی هستند و اسلام خود را به ندرت علنی می سازند و در اغلب اوقات کسی از آنان هویت آنان و دین شان اطلاعی ندارد.
 
در اکتبر سال گذشته پلیس فرانسه در راستای طرح مبارزه با تروریسم در تمام فرانسه حدود 12 نفر را بازداشت کرد که در میان آن ها سه شهروند فرانسوی تازه مسلمان نیز دیده می شود.
 
«دیدیه لستی» که در کابینه نیکولا سارکوزی و در وزارت کشور مسوولیت نظارت بر امور دینی را بر عهده داشت گفت: مسلمانان جدید برای مورد قبول واقع شدن در جامعه اسلامی فرانسه باید تلاش های زیادی کنند به همین دلیل برخی از آن ها به سوی افراطی گری کشیده می شوند.
 
نیویورک تایمز در ادامه افزود: زندان های فرانسه نیز زمینه هدایت و اسلام آوردن بسیاری از فرانسوی ها را فراهم کردند؛ اما برخی از ان ها در پایان به افراطی گری روی می آورند. طبق گفته های شبکه های خبری فرانسوی دست کم یک سوم از زندانیان فرانسه مسلمان افراطی هستند.
 
بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی بیش از 6 میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می کنند که 100 هزار تن از آن ها دین سابق خود را تغییر داده و به اسلام پیوستند؛ این در حالی است که سازمان های اسلامی فرانسه تعداد نومسلمانان فرانسوی را بیش از 200 هزار نفر اعلام کردند.
 
با وجود آن که در فرانسه بیش از 65 میلیون نفر زندگی می کنند و حکومت خود را یک دولت کمونیست می داند اما آمار و گزارش درستی از عقاید دینی شهروندان خود ندارد.


منبع: شفقنا
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین