عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
رئیس حوزه علمیه علوی هیدج با تاکید بر این‌که «نماز یکی از مهم‌ترین اعمال دینی است» گفت: اهمیت نماز تا بدان‌جاست که قبولی همه اعمال نیک و صالح انسان به قبولی نماز او بستگی دارد.
عقیق: حجت‌الاسلام احمد صالحی با تاکید بر این‌که «برای تربیت نسل متدین و با نماز پدر و مادر باید در وهله اول خودشان اهل نماز و عبادت باشند» اظهار کرد: نسلی که از خانواده بی‌نماز به وجود می‌آید نیز نسلی بی‌نماز خواهد بود که تبعات منفی این بی‌نمازی گریبان نسل بعدی را نیز خواهد گرفت.
صالحی با بیان این‌که «کسی که نماز نمی‌خواند از نظر رزق و روزی نیز همیشه در تنگاست» تصریح کرد: در قرآن‌کریم آمده است که ما روزی کسانی را که از دستورات الهی سرپیچی کرده و به آن عمل نمی‌کنند تنگ می‌کنیم.
وی ریشه بسیاری از اختلافات به وجود آمده در زندگی زناشویی را بی‌تقوایی و بی‌نمازی عنوان کرد و یادآور شد: کسانی که مقید به امور دینی در زندگی زناشویی خود نباشند برخورد مناسب با همسر و رعایت حقوق او که یکی از تاکیدات اسلام است را نخواهند داشت و زندگی آن‌ها زندگی سعادت‌مندی نخواهد شد.
این استاد حوزه به ارائه راهکارهایی برای دعوت همسر بی‌نماز به نماز پرداخت و افزود: از مهم‌ترین این راهکارها می‌توان به حرف زدن با زبان نرم، هدیه کتب دینی در مناسبت‌های مختلف با عنوان نماز، برجسته کردن کارهای نیک و پرهیز از تحقیر همسر در جمع به علت بی‌نمازی اشاره کرد.
وی بهره‌گیری از روش‌های قرآنی را یکی از بهترین روش‌ها برای دعوت به نماز دانست و اظهار کرد: سخن گفتن با زبان نرم یکی از تاکیدات خداوند به حضرت موسی(ع) هنگام دعوت فرعون به خداپرستی بود که افراد نیز با بهره‌گیری از همین زبان نرم می‌توانند همسر خود را به نماز دعوت کنند.
صالحی با تاکید بر این‌که «سعه‌صدر یکی از رموز موفقیت در این حوزه است» تصریح کرد: نماز یکی از موضوعات شخصی انسان با خدای خویش است و اگر نماز نخواندن انسان در میان دیگران مطرح شود حساسیت منفی در فرد ایجاد خواهد شد، پس افراد نباید همسر خود را در جمع به علت بی‌نمازی سرزنش کنند.
وی، بازگویی تبعات بی‌نمازی را از دیگر راهکارهای ترغیب افراد بی‌نماز به نماز عنوان کرد و یادآور شد: زوجین می‌توانند با مراجعه به کتب دینی و مطالعه در زمینه تبعات نماز نخواندن آن‌ها را به همسران خود بازگو کنند.


منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین