عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
شام رحلت حضرت ام البنین(س) در هیئت الرضا(ع)
رکن اساسی از پدر مهمتر نسبت به اولاد و تربیتش و صفاتش و خصوصیاتش هم جسمی و ظاهری و هم روحی و باطنی مادر است.

صوت این جلسه را بشنوید

گزارش تصویری


عقیق: در مراسم عزاداری شب رحلت حضرت ام البنین که با سخنرانی حجت الاسلام احمدی اصفهانی برگزار شد,حاج امیر احمدی به روضه خوانی و حاج عبدالرضا هلالی,حاج روح الله بهمنی و کربلایی حسین طاهری به نوحه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام احمدی اصفهانی را بخوانید؛

_ وقتی معصیت از ناحیه زن و مرد و فقیر و غنی و عالم و جاهل زیاد شد بلا زیاد می شود. وقتی بلا نازل شد نمی شود آن را جمع کرد. توبه زیاد کنید.

_ رکن اساسی از پدر مهمتر نسبت به اولاد و تربیتش و صفاتش و خصوصیاتش هم جسمی و ظاهری و هم روحی و باطنی مادر است. خیلی در روایات سفارش شده که وقتی مرد می خواهد همسری را انتخاب کند بسیار دقت کند.

_ بالاترین خدمت، خدمت به مادر است. انسان از دامن مادر به بهشت می رود. تمام صفات مادر با خون در نه ماه بارداری و بعد هم باشیر به اولاد منتقل می شود. مادر خیلی عجیب است. خداوند منان در قرآن کریم در سوره مبارکه تحریم می فرماید که دو پیغمبر بزرگوار و عبد صالح نوح و لوط بودند ولی همسرانشان کافر و خائن بودند. زنان بهشتی چهار تن هستند آسیه و حوا و حضرت خدیجه و مریم هستند. مادر ریشه است و ام در عربی به معنای ریشه می باشد.

_ بعد از حضرت خدیجه، پیامبر تمام ازدواج هایی که انجام دادند بعد از سن 53 سالگی بود و بیشتر سیاسی بودند. حضرت امیرالمؤمنین تا زمانی که حضرت فاطمه زهرا زنده بودند ازدواج دیگری نداشتند.

_ سه تا از فتوحات مهم اسلامی عبارتند از فتح مکه به دست پیغمبر و یمن به دست امیرالمؤمنین و مدائن به دست سلمان فارسی بود که یک قطره خون از بینی کسی بیرون نیامد. ادب حضرت ابوالفضل العباس از مادرشان ام البنین می باشد.

_ روز جنگ صفین سال 38 حضرت ابوالفضل چهارده سال داشتند. اندام حضرت ابوالفضل در این جنگ اندام پدرشان حضرت امیرالمؤمنین که شصت سال داشتند بود که همه از مادرشان ام البنین می باشد.

_ امام سجاد فرمود دو روز بر اسلام و مسلمین سخت گذشت یک روز وقتی که خاتم الانبیا کنار بدن عمویش حمزه ایستاد و دید مادر معاویه ایشان را مثله کرده است و روزی که سیدالشهدا کنار عباس ایستاد.

_ ام البنین اینقدر عظمت دارد وقتی که به کربلا رسید حال حسین را پرسید. ایشان چهار قبر خیالی در قبرستان بقیع درست کرده بودند و برای امام حسین گریه می کرد. در جنگ صفین ابوالفضل چهارده ساله کاری کرد که کمر لشکر معاویه خم شد.این ها از عظمت مادر حضرت ابوالفضل بود.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین