عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
سخنگوی سازمان اوقاف:
سخنگوی سازمان اوقاف گفت: همزمان با برگزاری طرح آرامش بهاری، ۸۰۰ خیمه معرفت در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و گردشگری برپا شده است.
عقیق: حسن ربیعی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ویژه طرح نورزی آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی که با استقبال بی نظیر زائران نیز همراه شده است، خیمه های معرفت است، اظهارداشت: امسال خیمه های معرفت در ۸۰۰ امامزاده، بقعه متبرکه و اماکن مذهبی و گردشگری کشور با برنامه های ویژه ای همچون مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره دینی و اعتقادی، تبلیغ چندرسانه ای و همچنین غرفه ویژه کودکان برپا شده است که در غرفه کودکان اهدای جوایز و مسابقاتی برای کودکان نیز پیش بینی شده است. همچنین در قالب این طرح، ایستگاه های «همه واقف باشیم» با هدف تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف و ایجاد وقفهای جدید نیز برپا شده است.

ربیعی گفت: امسال در قالب این طرح؛ ۵ هزار روحانی و مبلغ، شامل؛ ۲ هزار روحانی از حوزه علمیه قم و ۳ هزار روحانی بومی و یا از حوزه های علمیه استانی و شهرستانی در این طرح مشارکت دارند که در ۸۰۰ خیمه معرفت و همچنین ۹۷۰ دفتر مشاوره و پاسخگویی شرعی به زائران و مسافران نورزی خدمت رسانی می کنند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: هرکدام از خیمه های معرفت دارای ۴ تا ۸ غرفه مختلف است که تعداد روحانیون حاضر در هرکدام متفاوت است و در دفاتر پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی نیز یک روحانی حضور دارد.

وی تصریح کرد : امسال در بعضی اماکن سیاحتی و تفریحی و همچنین اماکن میراثی با هماهنگی استان ها و بنا به درخواست نهادهای ذیربط، خیمه معرفت برپا شده است، گفت: به طور مثال در تخت جمشید، قلعه فلک الافلاک، سعدیه، حافظیه و همچنین دیگر اماکن مورد نیاز ، خیمه های معرفت با حضور روحانیون برپا شده است.

ربیعی با اشاره به فعالیت ویژه خیمه‌های معرفت در تخت جمشید گفت: در خیمه معرفت تخت جمشید، ۱۰ روحانی فعال هستند که در کارگاه کودک در قالب نقاشی، شعر و مسابقه معارف دینی را به کودکان آموزش می‌دهند.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: مشاوره در زمینه ادیان و پاسخ به شبهات دینی از جمله دیگر خدمات ارائه شده در خیمه‌های معرفت تخت جمشید است و علاوه بر آن مشاوره‌های خانوادگی و ازدواج نیز در این خیمه‌ها به مسافران نوروزی داده می‌شود.

وی از به‌کارگیری «مبلغ توریسم» ویژه گردشگران خارجی در تخت جمشید خبر داد و افزود: این مبلغان مسلط به زبان‌های روسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی و آشنا با مباحث تاریخ ایران باستان و تاریخ ادیان هستند و در تخت جمشید گردشگران را راهنمایی می‌کنند.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین