عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸
محمدباقر انصاری در گفت‌وگو با فارس:
یک پژوهشگر و نویسنده معارف و سیره اهل بیت(ع) گفت: ویژگی اصلی فاطمه زهرا(س) عصمت والای ایشان است که ایشان را سرور زنان عالم کرده است، برای ترویج سیره و اخلاق فاطمه زهرا(س) در جامعه به ویژه در ایام فاطمیه باید تدبیر کنیم.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدباقر انصاری پژوهشگر و نویسنده معارف و سیره اهل بیت(ع) به مناسبت ایام فاطمیه گفت: به منظور ترویج سیره و اخلاق و رفتار ائمه(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) باید از ابزارهای مختلف از جمله کتاب تا رسانه‌ها استفاده کرد.

نویسنده آثار «صدای فاطمی فدک»، «اسرار فدک» و «کتابشناسی فاطمی» عنوان کرد: سیدة النساء‌ العالمین بر همه زنان عالم برتری دارد و والاترین شخصیت عالم محسوب می‌شود، خوشبختانه ایام فاطمیه در این سال‌ها به خوبی توانسته ابعاد شخصیت ایشان را نشان دهد که علاوه بر عزاداری‌ها، سخنرانی‌هایی در این راستا نیز لازم است، بنابراین این اوج ایام فاطمیه بسیار مثبت است و خوشبختانه فرهنگ فاطمی را هم شکوفا ساخته است. البته این را بگویم که در حوزه کودکان نیاز به آثار بیشتر در سیره فاطمیه داریم.

وی با تأکید بر اینکه کتاب‌هایی که درباره حضرت زهرا(س) نوشته شده تنها گوشه‌ای از سجایایشان را هویدا می‌سازد، توضیح داد: خوشبختانه کتاب‌شناسی مناسبی درباره حضرت زهرا(س) وجود دارد که در آن بیش از سه هزار اثر ارائه شده و اینها به 30 زبان نیز منتشر شده است.

نویسنده «زیارت فاطمی» بیان داشت: تا کنون بیش از 20 زیارتنامه درباره حضرت زهرا(س)‌ تدوین و نشر یافته است که بنده نیز در کتاب «زیارت فاطمی‌» توانستم بخشی از این زیارت‌ها را برای مخاطب عام و سلیس‌خوانی مردم آماده کنم.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین