عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
شرفخانی اعلام کرد:
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این مطلب که استانداردی برای عزاداری ایام فاطمیه به امامزادگان و بقاع متبرکه اعلام شده است، گفت: خواستار تجمع و عزاداری در داخل بقاع هستیم.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این سؤال که سازمان میراث فرهنگی خواستار باز بودن درب مساجد و بقاع متبرکه در عید نوروز برای بهره‌برداری بیشتر مسافران نوروزی شده بود، در این خصوص شما چه اقدامی انجام داده‌اید؟ گفت: بقاع متبرکه و امامزادگانی که طرح آرامش بهاری در آنها برگزار می‌شود به صورت شبانه روزی باز و در خدمت مسافران هستند.

وی در خصوص سایر امامزادگان کشور، اظهار کرد: برخی از امامزادگان ظرفیت برگزاری این طرح را ندارند. البته به بقیه امامزادگان کشور هم اعلام شده است باید مقدمات حضور زائر و مسافر را داشته باشند اما برنامه‌ای برای این امامزادگان طراحی نشده است.

حجت‌الاسلام شرفخانی در خصوص شاخصه‌های استانداردی که برای عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) به امامزادگان اعلام شده است، گفت: در چارچوبی که در نظر گرفته شده در مراسم عزاداری باید قرائت قرآن کریم، بیان احکام و سخنرانی حتماً انجام شود.

وی ادامه داد: در عزاداری‌ها نیز نباید افراط و تفریط وجود داشته باشد و از بیان مباحث اختلاف‌برانگیزی که مطرح کردن آنها اصلاً هم صلاح نیست باید خودداری شود.

حجت‌الاسلام شرفخانی تصریح کرد: بحث ما راه‌اندازی و به تعبیری حرکت‌های خیابانی نیست بلکه خواستار تجمع و عزاداری در داخل بقاع هستیم.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین