عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
بهشت وعده خداوند است برای انسان اما بنابر شروطی یعنی انسان با رعایت آداب و عمل به کارهایی خاص می تواند مجوز ورود به بهشت را برای خود کسب کند.
عقیق:رفتن به بهشت و دریافت مجوز ورود به آن از آرزوهای دیرینه بشر است و البته رسیدن به این آرزو شروطی دارد و با رعایت آدابی محقق می شود.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «جمله «لا إله إلاّ اللّه» نزد خداوند عزّ و جلّ بزرگ و گرامى است. هر كس از روى اخلاص آن را بگويد، مستوجب بهشت مى شود و هر كس به دروغ آن را بر زبان آورد، مال و جانش در امان است، اما سرانجامش آتش است.»
همان حضرت (ص) می فرمایند: «امت من بيشتر به سبب دو چيز وارد بهشت مى شوند: خداپروايى و خوش خويى.»
از ابوذر روایت است که پيامبر خدا (ص) فرمودند: «آيا دوست دارى به بهشت روى؟» عرض كردم: آرى، پدرم فدايت باد. فرمودند: «پس، آرزو را كوتاه كن و مرگ را پيش چشم خود بدار و از خداوند چنان كه شايد و بايد شرم كن.»
امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «خداوند سبحان به سبب نيت درست و نهاد پاك، هر كس از بندگانش را كه بخواهد، به بهشت مى برد.»
همان حضرت (ع) درباره کارهایی که مسیر بهشت را هموار می کند، فرمودند: «هر كس شش خصلت در او جمع شود، هيچ مطلوبى از بهشت و هيچ گريزى از دوزخ را وا نگذاشته است: كسى كه خدا را بشناسد و فرمانش بَرَد، و شيطان را بشناسد و نافرمانى اش كند، و حق را بشناسد و پيروى اش نمايد، و باطل را بشناسد و از آن بپرهيزد، و دنيا را بشناسد و دورش افكند، و آخرت را بشناسد و آن را بجويد.»
امام باقر (ع) نیز در این باره فرموده اند: «چهار چيز است كه هر كس داشته باشد، خداوند در بهشت براى او خانه اى مى سازد: هر كس يتيم را پناه دهد، به ناتوان رحم كند، با پدر و مادرش مهربان باشد و با خدمتكارش نرمى كند.»

پی نوشت ها:
نهج البلاغه
ثواب الاعمال
امالی طوسی
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین