عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰
عقیق: مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی گفت: پیشرفت کار ساخت در برای حرمهای مطهر حضرت امام موسی بن جعفر(ع) و حضرت امام جواد(ع) به 60 درصد رسیده است.هشت جفت در مربوط به حرم مطهر امامین جوادین(ع) در مشهد در دست ساخت است که از این تعداد هفت جفت در طلا و یک جفت آن نقره است.

وی گفت: همچنین صندوقهای حرم مطهر این دو امام معصوم(ع) نیز توسط هنرمندان مشهدی و شیرازی در مشهد در حال ساخت است. صندوقهای خاتم کاری داخل ضریح مطهر امامین جوادین(ع) قرار می گیرد که با توجه به استفاده از چوب ساج و نوع خاتم انجام شده ماندگاری آن 500 تا 700 سال خواهد بود.

وی گفت: هم اکنون کار درودگری این صندوقها 90 درصد، تجمیع ضریح 10 درصد و خاتم کاری صندوقهای حرم مطهر هم 40 درصد پیشرفت دارد.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی افزود: ساخت این صندوقها تا شهریور سال آینده تکمیل شده و نصب آن به انجام می رسد.

دهنوی در ادامه اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی امسال در اجرای 14 پروژه بازسازی در عتبات به صورت مشارکتی با سایر استانهای کشور حضور و نقش فعال و موثر دارد.

وی گفت: از جمله این پروژه ها بازسازی ایوانهای ˈباب القریش و باب القبلهˈ در حرمهای امامین جوادین(ع) و تعویض سنگهای حاشیه این ایوانها است.

او افزود: همچنین با توجه به تکمیل و انجام پروژه گنبد حرم مطهر حضرت امام حسن عسگری(ع)، این پروژه و بیمارستان حضرت زین العابدین(ع) در کربلای معلا که هم اکنون در حال تجهیز است به زودی بهره برداری می شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین